Köpte nyligen en cheva pickis som jag nu börjat åka med.
Har tidigare märkt att gasade man på ordentligt så lät det som att det spikade lite men tänkte att en original bil borde inte spika så sköt dom tankarna åt sidan och antog att det var något som skramlade.
Men nu när jag kört lite så har jag bytt stift, kablar, luftfilter, olja och lambdasond och nu spiker den istort sett såfort jag belastar den på tex motorväg eller i uppförsbackar. gasar jag bara på från typ noll så spikar den bara till lite sen slutar den.
Har nu forskat vidare och det visar sig att den spikar bara en cylinder, trean.
Har bytt fördelare, rotor, fördelarlock, stift, och kablar men fortfarande samma symptom.
Ventilerna står schyst
Motorn är en cheva 350 TBI från -90
För er som inte vet så är det en insprutning med två spridare innan spjället så problemet ligger förmodligen knappast i att det inte kommer bränsle till cylindern för isåfall borde dom andra på den sidan inte få något.
Något som haft något liknande problem eller vet vad det kan vara?
V8a spikar på en cylinder? cheva 350tbi
Re: V8a spikar på en cylinder? cheva 350tbi
Du har ingen vaccum slang kopplad på den insugskanalen? om det är så kolla vaccumläck typ bromsservot (membranet) mvh
Mikael Bengtsson
trasig insugspackning så den drar tjuvluft ?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
rickard kan ha rätt! kolla också tändningen på just den cylindern så den inte har typ 10 greder mer än de andra. kan va sot i förbränings rummet också efter man kört med ett trasigt tendstift eller så också.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
kolla så inte tänkablarna inte stör varandra 3 och 5 kan drabas av det. har hört om det av en kompis somhade nya kablar tändelar osv men det var överslag mellan 3 o 5 fram kom efter mycket felsökning men den spika ej utan gick bara på 7.
Mera flöde är aldrig fel