VW Bubbla totalrenovering som skolprojekt "bilder"
- TurboToffi
- För mycket laddtryck
- Fredrik Grönlund
- För mycket laddtryck
- Quinna
- Ganska mycket laddtryck
Jag bestämde mig för projektet för typ 8 månader sen.. nåra veckor efter köpte jag Corradon... Och efter att ha mekat bubbla kan jag inte annat än säga att jag diggar dom starkt. Dock om jag skulle bygga en egen nån gång skulle jag inte bygga den som vi byggt den här. Skulle satsa på annan färg och mycke mer motor.Fredrik Grönlund skrev:Fin bubbla!
Hoppas 45 åringen uppskattar mild callook stilen ni gjort på bilen!
Har intresset för vw väckts eller har det släckts med projektet?
Men angående backljuset... Vad säger besiktningen om man kommer in och har vitt backljusglas, men backljuset inte funkar?
Född i en seriekrock, i en rondell, en kväll med öppna spjäll...
VW Corrado G60 -89 Q-edition
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
- Quinna
Va underbart...
Passande att det slutat fungera på volvon nu med som jag har besiktning på, på torsdag
Usch så lat man känner sig...
Nu är förresten bromsarna luftade och i full funktion med...
Passande att det slutat fungera på volvon nu med som jag har besiktning på, på torsdag

Nu är förresten bromsarna luftade och i full funktion med...
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
- Quinna
Kan passa på att nämna att volvon ENBART!! fick 4st 2or... är otroligt nöjd, med tanke på att 2 av dom var slitna däck och dom andra hjullager...
Åter till bubblan...
Ny matta monterad och säten mm är monterad. Även tanken är ditskruvad och motorn uppstartad igen och tändning och förgasare inställt.
Dock blir nog sätena bara provisoriska, för tyvärr märkte jag väldigt fort att ett gult säte blir skitigt ganska fort...

Börjar bli stressad nu. Har tills nästa helg på oss att få färdigt allt, sen åker vi på praktik. Jag blir borta 7 veckor på praktik i Dublin, och en vecka efter att vi kommer tillbaka ska bilen redovisas... Paniken sprider sig då det är mycket småpill kvar att göra...
Åter till bubblan...
Ny matta monterad och säten mm är monterad. Även tanken är ditskruvad och motorn uppstartad igen och tändning och förgasare inställt.
Dock blir nog sätena bara provisoriska, för tyvärr märkte jag väldigt fort att ett gult säte blir skitigt ganska fort...

Börjar bli stressad nu. Har tills nästa helg på oss att få färdigt allt, sen åker vi på praktik. Jag blir borta 7 veckor på praktik i Dublin, och en vecka efter att vi kommer tillbaka ska bilen redovisas... Paniken sprider sig då det är mycket småpill kvar att göra...
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Quinna
Jag håller med. Dom äldre, helst med split window och sluttande framlysen är snyggare, men men.. man tar vad man har liksom...
Måste palla upp hela bilen till veckan och ställa om fram och bakvagn... Just nu är den så låg att den ligger på genomslagsgummi runt om. Ska även kolla så att växellådsolja finns, men det blir i början av nästa vecka. Sen ska hon provköras ordentligt...
Uppdaterar med fler bilder så fort det blir nåt gjort som syns.. Har även tänkt leja in lite bikinibrudar att posera på huven när den ska fotas inför redovisningen... LOVAR att dom bilderna kommer läggas upp
Måste palla upp hela bilen till veckan och ställa om fram och bakvagn... Just nu är den så låg att den ligger på genomslagsgummi runt om. Ska även kolla så att växellådsolja finns, men det blir i början av nästa vecka. Sen ska hon provköras ordentligt...
Uppdaterar med fler bilder så fort det blir nåt gjort som syns.. Har även tänkt leja in lite bikinibrudar att posera på huven när den ska fotas inför redovisningen... LOVAR att dom bilderna kommer läggas upp

Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran
Volvo 242 DL -76
VW Bubbla -69 Gula faran