Städa ut förrådet för nån vekca sen, hitta lite kul grejjer som man skulle kunna bygg nått kul av, Bl.a. ett par Mik 42or.
Så ja undrar om det är någon som har bygg sugturbo med ett par mikuni gasare förut?
Det är i fråga ett par Mikuni 42or med runda trottlar.
Tänkte köra med original membranpump, men räcker trycket?
Den som sitter på B21/23A har ett tryck på 0,15-0,27bar och den på B230A har ett tryck på 0,15-1,85bar.
Motorn är en B21a...
Mvh Crille
Sugturbo (Mikuni gasare)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 82
- Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 pm
Jag tror då inte att det kommer bli något problem å köra me B21-pumpen.
Skulle isf vara att han vill surpla i sig lite mer sås då du hinkar på turbon:? ..
Men att köra med "luffarturbo" är då inget problem på en 125 utan pump och trycket kan väll inte vara så stort mellan tanken å gasarn på en hoj, då höjdskillnaden ligger på maximalt 2dec.
//Gustav
Skulle isf vara att han vill surpla i sig lite mer sås då du hinkar på turbon:? ..
Men att köra med "luffarturbo" är då inget problem på en 125 utan pump och trycket kan väll inte vara så stort mellan tanken å gasarn på en hoj, då höjdskillnaden ligger på maximalt 2dec.
//Gustav
Varför köra original? När man kan trimma!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 82
- Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sugturbo (Mikuni gasare)
har inga erfarenheter med mirkuni på 4 taktare men nog går det på nått sätt, (annars så fungerar det med ett par su eller stromberjare) men vilket bränsle tryck ska de ha?Turbo_Lover skrev:Städa ut förrådet för nån vekca sen, hitta lite kul grejjer som man skulle kunna bygg nått kul av, Bl.a. ett par Mik 42or.
Så ja undrar om det är någon som har bygg sugturbo med ett par mikuni gasare förut?
Det är i fråga ett par Mikuni 42or med runda trottlar.
Tänkte köra med original membranpump, men räcker trycket?
Den som sitter på B21/23A har ett tryck på 0,15-0,27bar och den på B230A har ett tryck på 0,15-1,85bar.
Motorn är en B21a...
Mvh Crille
sen brukar inte org pumpen räcka så långt men med en tryck mätare så ser man ju när det börjar sjunka för lågt.
viktigt är att det är nålventiler som räker till den effekt som ni tänkt ha med det bränsle tryck ni kör. mät bränsle flödet vid det aktuelle trycket genom nålventilerna och räkna på hur långt det räcker.
vad har ni för turbo som klarar sug förgasare?
vilket insug blir det, förvärmning?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 82
- Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 pm
Har inte funderat så mkt på varken detta med bränsletryck eller nålventiler... Skulle bara va kul att testa om det funkar, sen efter det kan man ju börja testa olika nålventiler och kanske fixa en el-pump... Turbon är ett gammalt 240 original agg som redan drar en del olja, så det gör inte så mycket om den blir mer sliten. Blir nog ett svanhals insug i så fall, på en 160-topp...
Är väl ingen seriös bygg ide direkt, tanken är väl mest att prova en väldigt, väldigt budget turborova i gammel 245an
Vissa av delarna ligger ju bara och skräpar ändå...
Mvh
Är väl ingen seriös bygg ide direkt, tanken är väl mest att prova en väldigt, väldigt budget turborova i gammel 245an

Vissa av delarna ligger ju bara och skräpar ändå...
Mvh
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Turbo_Lover skrev:Har inte funderat så mkt på varken detta med bränsletryck eller nålventiler... Skulle bara va kul att testa om det funkar, sen efter det kan man ju börja testa olika nålventiler och kanske fixa en el-pump... Turbon är ett gammalt 240 original agg som redan drar en del olja, så det gör inte så mycket om den blir mer sliten. Blir nog ett svanhals insug i så fall, på en 160-topp...
Är väl ingen seriös bygg ide direkt, tanken är väl mest att prova en väldigt, väldigt budget turborova i gammel 245an![]()
Vissa av delarna ligger ju bara och skräpar ändå...
Mvh
det kommer att gå lika mycket olja som bensin sen så riskerar du sönderspikade kolvar när det blir olja i motorn (sänker oktanen ordäntligt).
lamdasonder mm komer också att dö på 5min.
bygg tryck förgasare i stället om du inte har karbontätad turbo.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 82
- Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 pm
Joo, är rädd för att de kommer gå en hel del olja... Speciellt när den turbon redan drar hyffsat med olja!
En karbontätad historia skulle ju inte vara fel, men då kommer ju kostnaden in. Var tänkt att bli riktigt budget maskin... Får väl ta och fundera på å trycksätta dom istället då.
Sätta tryck i trottelhusen och täta vid gasvajrarna...
Det går ju kapa isär ett vanligt A-insug och göra hål för gummina, sen är det bara å hinka dit gasarna. Möjligtvis kan tryckröret bli lite knepigt å göra, men de brukar lösa sig.
Mvh
En karbontätad historia skulle ju inte vara fel, men då kommer ju kostnaden in. Var tänkt att bli riktigt budget maskin... Får väl ta och fundera på å trycksätta dom istället då.
Sätta tryck i trottelhusen och täta vid gasvajrarna...
Det går ju kapa isär ett vanligt A-insug och göra hål för gummina, sen är det bara å hinka dit gasarna. Möjligtvis kan tryckröret bli lite knepigt å göra, men de brukar lösa sig.
Mvh