Martin H skrev:jag har kronhjul och pinjong 4.88

/Johan
Martin H skrev:jag har kronhjul och pinjong 4.88
josun skrev:Jag kan ställa upp med att transportera blocket fram och tillbaka när det blir dags för Erland att fixa lyftar hålen.
//Johan.S
Ja den kanske kan funka, men det är en 400 låda så det är ju grövre diameter på splines. Kan du mäta största måttet?Tommy Luhr skrev:Jag har grovsplinsad lamell 215mm 6 puck ny i kartong jag kan bistå med om det nu är det ni vill ha:)
Drivaxlarna har hållt sedan både Stefan och jag gick ifrån svetsat. Har fått för mig att dom utmattas när man vrider dom åt olika håll i depå och vid provkörning, med riktiga däck så blir det stora krafter även då.Jens Gustavsson skrev:kul att se ni jobbarskulle det inte va bättre med en seriös AGA diff?
Ja lamellen som efterfrågas är en 10spl. 1,125" (även kallad 10X29) 4 puckad, 215mm. Det är många BMW som har samma centrum, i alla fall Getrag.kängseboracing skrev:Jag har kört med m400 låda med bmw lamell och det funkade bra antar att det är en sådan lamell som Tommy ville bistå med så den bör funka
Mvh Anders
Jag vet inte, det ser ut som en RAC som har fått rättså mkt stryk. Dom kan väl trycka runt 900?? Stefan hade en del problem med kopplingsslir förra året och det schimsades en del. Det var nån Dahlhems lamell som satt där, tror inte det är nån höjdare. Ska nog finnas nån ny RAC i Stefans gömmor så vi provtrycker den, dit med ny lamell och ev svarvar inspänningen i svänhjulet.Jens Gustavsson skrev:hur mycket trycker plattan i kg?
Okej, M40-45:orna har 1" ingående och vi skulle behöva 1,125, tack för erbjudandet!Tommy Luhr skrev:Jag vet inte vad den passar på faktisk i bmw väg men det är gamla m45 med grovsplines iaf.
Det var en fyrpuckad sinter som satt där, den organiska fick jag överta på min kombi.Erland Cox skrev:En organisk lamell typ RAC är mycket bättre för denna bilen.
Slår inte loss däcken på samma sätt och drivlinan håller bättre.
Stefan har nog provat sig fram till vad som funkar och inte funkar.
Erland