kompressor moppe. bygge av kompressor ideer.
ja de tänkte ja göra om de funkar
men vi får se de e ju så jävla tråkigt väder de snöar. såde får nog vänta några dagar.

Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
hade en mt5 när jag va kring 15, den gick ganska hårt men din lär ju gå ganska mycket bättre 

|snart är det lördag igen|
http://www.lordagigen.nu
http://www.lordagigen.nu
- Kadett4wd
- Forumsberoende
Hallå.. coolt projekt..
men en undran..
jag funderar på om inte kompressorn blir lite strypt av den 'lilla' förgasaren.
Alltså nu är den nog inte liten för motorns trimgrad som sugmotor.. men det blir lite som att köra med restriktor.
lite merjobb iofs.. men jag tror det skulle bli högre laddtryck med förgasaren på trycksidan.
Krävs då iofs trycksatt flottörhus samt 'skumfylld' flottör och en soppapump att komma över laddtrycket.
men en undran..
Alltså nu är den nog inte liten för motorns trimgrad som sugmotor.. men det blir lite som att köra med restriktor.
lite merjobb iofs.. men jag tror det skulle bli högre laddtryck med förgasaren på trycksidan.
Krävs då iofs trycksatt flottörhus samt 'skumfylld' flottör och en soppapump att komma över laddtrycket.
Kadett4wd skrev:Hallå.. coolt projekt..
men en undran..
jo jag har funderat på det. ja tror också att den stryper flödet. men frågan e om de går å trycka igen om en sån knasare. det är en 28mm kehin förgasare. jag får försöka bygga om den om ja får de att lira hyffsat. just nu blir de lite dumt när man ska varva ner för de finns så mkt soppa i kompressorn å insugsröret så det tar en stund å varva ner.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
ne kedjan va den som hörde till. moppen inhanlades för 500 spänn så den va något misshanlad. men när ja har fått motorn att gå som ja vill ska moppen "pimpas" och lackas. för i det skicket vill ja inte åka me den.skeden skrev:Hittat kedjan till moppen på sjöbotten?:P
Jävligt fränt bygge hoppas det kommer att funka!!!
MVH//Ludde
-
- För mycket laddtryck
Hejj!!
Hejj!! Fränt bygge...!!! Så här seriös trimmare var man aldrig när man var i moppeåldern..!!hehehe... Den måste ju va livsfarlig den där..!! heheh;)
hej nu har jag fått provkört moppen.

[/img]
ja ni ser va som hände efter ca 1km försiktig körning. alldeles för snålblandnig. Så ja får feta på rejält. men nu fick jag äntligen en anledning att byta ut den slitna cylinder jag har inte orkat göra de innan. men den kändes ganska stark på låg varv lite svårt att få upp den på högavarv. men får se hur den uppförsig med mer soppa.

[/img]

ja ni ser va som hände efter ca 1km försiktig körning. alldeles för snålblandnig. Så ja får feta på rejält. men nu fick jag äntligen en anledning att byta ut den slitna cylinder jag har inte orkat göra de innan. men den kändes ganska stark på låg varv lite svårt att få upp den på högavarv. men får se hur den uppförsig med mer soppa.
- Fredrik Grönlund
- För mycket laddtryck
Intressant me moppe trimning!
Skulle de inte funka om du ska trycksätta förgasaren så trycksätter du tanken likaså å så har du en sorts modulator ring före gasaren som stryper så att du har aningen högre tryck mellan gasaren och "kompressorn" och härifrån skulle du ta trycket till tanken. På detta vis skulle du få mekaninskt "bränsle pump"...
Eller så har man enbart bara tryck satt tanken med tryck luft och då en tryck regulator imellan. Här i finland var det en ganska snabb street race valiant som körde med detta system.
Skulle de inte funka om du ska trycksätta förgasaren så trycksätter du tanken likaså å så har du en sorts modulator ring före gasaren som stryper så att du har aningen högre tryck mellan gasaren och "kompressorn" och härifrån skulle du ta trycket till tanken. På detta vis skulle du få mekaninskt "bränsle pump"...
Eller så har man enbart bara tryck satt tanken med tryck luft och då en tryck regulator imellan. Här i finland var det en ganska snabb street race valiant som körde med detta system.
tjennare nu börjar den att röra på sig exprementerar med olika förgasare och olika bestyckningar. Så när jag har fått den att gå hyffsat. Tänkte jag börja exprimentera med tryckförgasare. Jo jag tänkte faktist ha tryck i tanken. Det moste va det enklaste på det här bygget. Får bara tryck sätta ovansidan på trottlen och sätta en starkare fjäder till choken så inte den trycks upp. Sen borde det funka. Tror ni jag ska ställa ner tändnigen mkt. jag kanske t.o.m får fräsa om tändplattan så att jag kan ställa ner mera.
Ingen som har ett par alu fälgar som skulle va lämpliga till moppen.
mkt jag har läst om att överladda 2taktare så har folk sagt att det går inte , det kommer att kosta långt mer en vad moppen e värd. skulle bara vilja tala om att mitt bygge har ingen stor budget (nån tusenlapp lr två). Å jag tror att det går.
Ingen som har ett par alu fälgar som skulle va lämpliga till moppen.
mkt jag har läst om att överladda 2taktare så har folk sagt att det går inte , det kommer att kosta långt mer en vad moppen e värd. skulle bara vilja tala om att mitt bygge har ingen stor budget (nån tusenlapp lr två). Å jag tror att det går.
-
- För lite laddtryck
Kolla detta
Tjena kolla detta! Inte säker på vad det är för jag kan inte se det på datorn på jobbet men verkar interessant ändå
http://video.google.com/videoplay?docid ... roke+turbo
http://video.google.com/videoplay?docid ... roke+turbo