
Men de blir o hämta 2st cih 2,0 idag

Både ja och nej.Cassius skrev:Ascona/Manta fjädrar passar visst, dom får dock längd anpassasBåde A och B fjädrar passar.
Härligt.Heimer skrev:Nu står de iaf två cih motorer i garaget![]()
Så jag vet vad som väntar mig
Sorry för ot nu Heimer.J.Eklund skrev:230nm va max för Kadett C enligt Opel.
15kw/100kg tjänstevikt gäller för ombyggt fordon, men eftersom Opel sagt max 230nm i Kadett C så gick dom efter den gränsen.
Oavsett om jag utgick från 1,2 eller 2.0 modellen.
Det var dom tydliga med både hos sfro och på reg bes hos bilprovningen.
Amatörbyggt fordon är väl mer upp till sfro gubben isf, men där ska väl också 15kw/100kg tjänstevikt gälla egentligen.
Men som du säger verkar ju andra komma igenom med starkare saker.
Skulle vara intressant om någon dessa kunde berätta själva hur dom har gjort för att få igenom en starkare maskin.
När jag diskuterade detta så var det inte möjligt i mitt fall.
Soppaslang o pump ? Till förgasare ?Cassius skrev:Är du rädd att motivationen ska tryta, varför inte vänta till du har bakaxel, kardan, soppaslang, b-pump och sånt liggande också då? Så du kan göra allt löpande och slipper vänta på nån del?