Tänkte lägga upp hur den utvecklades under dessa tre åren med bilder & film och framför allt de som vart med och hjälpt till.
Utan er hade det aldrig blivet någon hajj!
Personligen saknar jag dessa åren, då var vi vilda och helt harvade i huvudet

Det kan förekomma alla möjliga bilder på er, pm:a så plockar jag bort om så behövs.
Allt började våren -06 efter ett större ras på en 740 med k27 & E85 (byggdes precis när E85:en kom)

bara skojjar denna var det:

Kocken Adde.S mer känd som "b00st" forumen run. Pratade ofta om vilket tryck det var i BMW turbo, Det skall du bygga dig,

En dag togs saken i akt och la om för att jaga BMW

Året är nu 2006, Det visade sig att en annan god väns far hade en 528 automat ståendes, "e30 344i" Renen.

3-4dagar efter hämtadent med ny fälgarna

börjar på grenröret till hx35:an, Herman Axelssons gamla.

Herman

Bonus på bild på när Daniel Johansson "dannej" på fyllan eldar upp ett opel baksäte i hans kamin

Dannej

1:a grenröret till 6:an, en prio och det var tätheten.

Toppen kördes iväg för sätes fräsning, Claes Ericsson fixar biffen i vanlig ordning

Motorn klar, setup nr 1 blev:
Packningar & Lager
mirad
uppshimsat fjädertryck
MS2.2
lc-1
m30b34
391:er
tial 38
dubbla biltema k-jet pump
618
4p sinter
arp toppen
hx35

Å så finansiären för bygget, Dannej´s bror Henrik Johansson "pene"

Tidigare hade jag enbart triggat volvo motorer från fördelaren. Supporten Niklas Laine (Knotan) i spetsen, så vad väntar vi på

Världen stod nu på vid gavel med första bmw motorn byggd och klar för mappning

Det var då helt obeskringt vilken jävla maskin det blev! Mot volvo var detta rena vrid monstret, Sket i allt tog ledigt från jobbet bara för att köra, mappa vidare och rita! Man var kung då! 0.5 på stor 6:an (3.5L) var bra mycket brutalare än 1.6 med k27 i 740,

Kardanen gick av och senare resade diffen med (528 delarna) Svetsade upp en stöddigare kardan

Och ringde Artursson (Ärtan på PPF) -Vad är det hållbaraste bmw har gjort i bakvagns väg -bmw m5 från e34 svarade han. Vad skall du ha den till? -E28 -85, -passar inte, du skall ha 535:an klump men bakvagnen i sig är stöddigare på e34 , tack. klick., Tyvärr har jag ingen bild på när den byggs om för att passa mer än en bild på själva diffen, Envis och råivrig som jag var köptes en hel e34 bakvagn m5 helt utan tanke på några mått. Den skulle bara ditt till varje pri silent blocken fick kortas in och bredden var aningen bredare.

Nästa uppdatering är då gränserna börjar tryta med bla:
Ny motor
besiktning
motor ras
grenrörs bygge
hydraulisk handbroms
vinklar i bakvagnen
mappning med Doktorn
m.f
Har letat i arkivet och vet med mig att jag har en film på när den står stilla på 5:an och ryker och mätaren står rakt ner! skall leta upp den till 2007 uppdateringen. Har 825 bilder på den, pm:a om det är något ni vill se mer av eller veta.