Testade lite med provmotorn idag
Den hoppade på plats ganska så lätt , men ett par stabilare kuddar lär ju införskaffas . Annars verkar de hyffsat . Så i helgen tar ja nog o prövar med brukismotorn , då får vi se om lådan får plats oxå
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
Jaha okej , aa 240 har ja hört . Men de e ju ett skit att ja inte kan använda orginal hålen :/ smidigt med svetsad mutter o allt . Ett helvete att komma åt med en ny :/
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
När allt annat är så lätt måste ju något vara lite jävligare montera kuddarna innan motorn läggs ner rekomenderas! I värsta fall är det en skruv på styrningen, 2 muttrar för dämparna och 4 bultar så tar du ner hela framvagnen! 164 kuddarna borde vara motsvarande 240ins men hårdare. Hur passade ascona a fästena?
240 kuddar funkar det med, har sådana just nu i min.
Ascona A fästen kräver en hel del tillpassning om man ska köra med sådana. Det gjorde jag från början
Stupar projektet på att du tycker det är svårt att få dit muttrarna till motorkuddarna så får du nog ta och byta hobby
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Lite plats är det gott om Jag lyckades i alla fall tillslut (Med CIH'n där samtidigt) Annars är det som sagt rätt lätt att ta ner hela framvagnen och sätta dit ett par svetsmuttrar så behöver man inte bry sig sen! Det kommer nog jag göra nästa gång jag tar ner framvagnen.