ivars e30 backhalf - 8s
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
skaru ha linelock osm på min evo i år?
asfint att slå av ena kretsen så slipper du åka med slirande koppling på alla växlar.
det eldar nog kopplingen då
asfint att slå av ena kretsen så slipper du åka med slirande koppling på alla växlar.
det eldar nog kopplingen då
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
lastad och klar för lackrep


@ location http://www.anbilvard.se" onclick="window.open(this.href);return false;

har varit hos alubageriet och hämtat ut ett litet kärl som ska mekas ner i skuffen

insuget som numera är blessed by erik bäckströms polerkit!

fick låna aros autos bläster och drog av lite grejer som jag fixar med


går undan på lackverkstan!!!!!!!!!!!

rikligt med slipgrund

en liten bubbla som fixas, historian bakom den är rätt rolig, jag tror det var jag och karel som var ute och fräste innan gatebil 2010.. Vi var lite impade över att det fanns grepptendenser på 3an... Sedan kändes det inte lika kul länge vid närmare eftertanke när den brukar vara cp störd... Efteråt var hela däcksidorna kladdiga efter att bilen bottnat på skärmkanten... failllll

på fredag får jag hämta henne!


@ location http://www.anbilvard.se" onclick="window.open(this.href);return false;

har varit hos alubageriet och hämtat ut ett litet kärl som ska mekas ner i skuffen

insuget som numera är blessed by erik bäckströms polerkit!

fick låna aros autos bläster och drog av lite grejer som jag fixar med



går undan på lackverkstan!!!!!!!!!!!

rikligt med slipgrund


en liten bubbla som fixas, historian bakom den är rätt rolig, jag tror det var jag och karel som var ute och fräste innan gatebil 2010.. Vi var lite impade över att det fanns grepptendenser på 3an... Sedan kändes det inte lika kul länge vid närmare eftertanke när den brukar vara cp störd... Efteråt var hela däcksidorna kladdiga efter att bilen bottnat på skärmkanten... failllll

på fredag får jag hämta henne!

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
styrväxlar brukar gå för ca 1500 spänn när man köper e36 servo... skulle betala det alla dagar i veckan bara för att nån ska meka dän skiten.. Troligtvis det enklaste men absolut tjurigaste jag mekat ner på länge, bultarna av stål har rostat in i aluminiumet i styrväxeln och resten är bara en mycket lång historia..
Här är den under restaurering iallafall

mitt nya vattenic-kärl


den hela sidan efter lackering! Tyvärr är rutorna sabbade, något tips på hur man gör rent macrolon rutor ifrån färgdamm aktigt?

blanda lite styrväxlar, egentligen behöver jag rattlänkaget ifrån en e30 med servo... men det kan kanske gå att svetsa ihop

skuffen lite snyggare med alulådan som nu sitter bultad och klar för is eller vad man nu vill hitta på
tyvärr blev avståndet lite för kort mellan anslutningarna så jag får böja in en vanlig slang 


gamla svängdämparen hade spuckit lite i remdrifthjulet, borrade iordning ett nytt

3mm ska tas av skivornas navtjocklek, allt för fälgarna
altså svarvas det av på utsidan så oken behöver inte spaceras..

om bara svänghjul kunde komma så man kan göra klart lådinstallationen och provköra så allt är schysst med den!!

Här är den under restaurering iallafall


mitt nya vattenic-kärl


den hela sidan efter lackering! Tyvärr är rutorna sabbade, något tips på hur man gör rent macrolon rutor ifrån färgdamm aktigt?

blanda lite styrväxlar, egentligen behöver jag rattlänkaget ifrån en e30 med servo... men det kan kanske gå att svetsa ihop

skuffen lite snyggare med alulådan som nu sitter bultad och klar för is eller vad man nu vill hitta på




gamla svängdämparen hade spuckit lite i remdrifthjulet, borrade iordning ett nytt


3mm ska tas av skivornas navtjocklek, allt för fälgarna


om bara svänghjul kunde komma så man kan göra klart lådinstallationen och provköra så allt är schysst med den!!


http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
onödig fakta: 1miljon 31tusen visningar sedan 2010. (ej inräknat facebook som jag inte riktigt förstår mig på)
http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.savarturbo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vsc.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zatzy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org" onclick="window.open(this.href);return false; (FORUM OCH TOPPLISTA)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;

lite spidparts, får hoppas den här kopplingen håller en stund iår

värmt loss min första startkrans, fyfan vad man fick elda på!!!

kärran nere på hjul inför lite demontering av lister och paneler... foliering ska påbörjas inom kort av http://www.fastcar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

servostyrväxel och servopump monterad med rem och lite nya löphjul + triggerskiva

min ic vattenkylare ska få lite fläkt iår, + lite enkelt utbytbart vatten.

dags att sprätta i min kabelhärva som varit orörd sen 2008

spridarna ska paralellkopplas istället för seriekoppling, ihop med ett nytt vipec ifrån PPF
även servokärlet monterat, fick inte plats under insug, bland startmotorer, vatten och oljeprylar...

slangfantomen billy hjälpte mig fixa iordning slangar, han är lagom härdad med alla drygkopplingar som det innebär att trycka till bilars system

börjar bli färdigt i skuffen, lite elkopplingar än


har försökt tänka till så det ska bli enkelt att hänga åt sidan när man behöver klyva löken..

vissa gillar att löda, men jag tycker vanliga kabelskoprylar fungerar perfekt!

karel sitter och önskar att han också hade sin lök i kärran!

iår blir det att åka med DUMP 75mm ppf dump, fan va fint!!!
sitter lite tårar på röret, så vackert!

http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.savarturbo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vsc.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zatzy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org" onclick="window.open(this.href);return false; (FORUM OCH TOPPLISTA)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;

lite spidparts, får hoppas den här kopplingen håller en stund iår


värmt loss min första startkrans, fyfan vad man fick elda på!!!

kärran nere på hjul inför lite demontering av lister och paneler... foliering ska påbörjas inom kort av http://www.fastcar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

servostyrväxel och servopump monterad med rem och lite nya löphjul + triggerskiva

min ic vattenkylare ska få lite fläkt iår, + lite enkelt utbytbart vatten.

dags att sprätta i min kabelhärva som varit orörd sen 2008

spridarna ska paralellkopplas istället för seriekoppling, ihop med ett nytt vipec ifrån PPF
även servokärlet monterat, fick inte plats under insug, bland startmotorer, vatten och oljeprylar...

slangfantomen billy hjälpte mig fixa iordning slangar, han är lagom härdad med alla drygkopplingar som det innebär att trycka till bilars system


börjar bli färdigt i skuffen, lite elkopplingar än


har försökt tänka till så det ska bli enkelt att hänga åt sidan när man behöver klyva löken..

vissa gillar att löda, men jag tycker vanliga kabelskoprylar fungerar perfekt!

karel sitter och önskar att han också hade sin lök i kärran!


iår blir det att åka med DUMP 75mm ppf dump, fan va fint!!!

sitter lite tårar på röret, så vackert!

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
- Ort: örnsköldsvik
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Härligt att se att du är på G!
Ja VI jagar väl vidare på den efterlängtade 8an "ska det va så jävla svårt"?
Såg att du monterar dump i år
Vad va problemet att åka utan?
respons mellan växlingarna eller är du bara rädd om agget?
Ja VI jagar väl vidare på den efterlängtade 8an "ska det va så jävla svårt"?

Såg att du monterar dump i år
Vad va problemet att åka utan?
respons mellan växlingarna eller är du bara rädd om agget?
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
tjenare min snabbspakande kompanjon ifrån norr! 
ja, det är ju helt otroligt hur jävligt det ska vara ibland att få till ett par schyssta repor =)
mest av feghet jag monterar dump, har faktiskt inte märkt någon vidare skillnad på dump och inte dump tidigare, jag ska däremot mixtra lite med svänghjulsvikt iår och se

ja, det är ju helt otroligt hur jävligt det ska vara ibland att få till ett par schyssta repor =)
mest av feghet jag monterar dump, har faktiskt inte märkt någon vidare skillnad på dump och inte dump tidigare, jag ska däremot mixtra lite med svänghjulsvikt iår och se

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
istället för att sätta ihop skiten innan elmia tänkte jag festa till det lite med att plocka isär grejerna...


nån som ser något? =)


ett knippe finkopplingar har dykt upp,

kommer nog aldrig att prova fixa ankopplingar UTAN skruvstäd igen.....

vingen avhäktad tills bakluckan är klar


jag mekade ihop motorn komplett och fixade lite kablage och rensade undan så gott det gick med smågrejer

saknas fuelrail med matning

vart helt ok med servobehållaren på plats, dock inte mycket plats.. men hellre lite plats där än bakom insuget

PPF 75a


platta och damask för spak monterad, blir skönt att slippa känna vinddraget där iår

el kopplad iår igen, enda som saknas är tidreläet från att man släppt launchknappen som ska gå till kopplings reducer


1,5 vecka kvar till elmia!!


nån som ser något? =)


ett knippe finkopplingar har dykt upp,

kommer nog aldrig att prova fixa ankopplingar UTAN skruvstäd igen.....

vingen avhäktad tills bakluckan är klar


jag mekade ihop motorn komplett och fixade lite kablage och rensade undan så gott det gick med smågrejer

saknas fuelrail med matning

vart helt ok med servobehållaren på plats, dock inte mycket plats.. men hellre lite plats där än bakom insuget

PPF 75a


platta och damask för spak monterad, blir skönt att slippa känna vinddraget där iår


el kopplad iår igen, enda som saknas är tidreläet från att man släppt launchknappen som ska gå till kopplings reducer


1,5 vecka kvar till elmia!!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 621
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 6:52 pm
- Ort: Hagfors
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
jävlit fin bil
va är det för elfläktar du kör med? såg väldigt smidiga ut !

http://www.facebook.com/FridbergRacing
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
när en startkrans ska bort ger man den bara ett välriktat slag med lämplig slägga och dorn,
värmer gör man när den ska dit igen

värmer gör man när den ska dit igen

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
knotan, jasså =) haha då blir det kanske enklare nästa gång

det är vanliga spal, tryckande.Tobias Fridberg skrev:jävlit fin bilva är det för elfläktar du kör med? såg väldigt smidiga ut !
helt riktigt mannen!Daniel Bjälevik skrev:Ser jag fel lr har du folierat den mattvit?

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
nu har det passerat nån vecka igen som mycket har hänt på 
mitt svänghjul har dykt upp, kommer köra med den tunga varianten

sidokjolar ab

efter lite svarvning så fick jag på startkransen

när jag monterade svänghjulet så kände jag ett konstigt glapp på vevaxeln...
så jag vart nervös och kontrollerade oljan

i samband med allt så tappade jag svänghjulet från axeln och fångade det med min arm...

provkörning startmotor fungerar perfekt

senare konstaterar jag att VEVAXELN är AV!! kolla på min facebook för att se filmklippet på det lilla glappet som finns
http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
äntligen gjorde jag klart fästena till bakkofångaren och justerade det främre..

folieringen fortsätter in på mållinjen!


monterat tillbaks lite lister och lås mm

vingen fick bli svart med en inbäddad logotyp, troligen kommer den inte passa in så bra i helsvart på bilen så ev folieras kortändorna i samma mattvit som bilen


mitt svänghjul har dykt upp, kommer köra med den tunga varianten

sidokjolar ab

efter lite svarvning så fick jag på startkransen

när jag monterade svänghjulet så kände jag ett konstigt glapp på vevaxeln...
så jag vart nervös och kontrollerade oljan

i samband med allt så tappade jag svänghjulet från axeln och fångade det med min arm...

provkörning startmotor fungerar perfekt

senare konstaterar jag att VEVAXELN är AV!! kolla på min facebook för att se filmklippet på det lilla glappet som finns
http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
äntligen gjorde jag klart fästena till bakkofångaren och justerade det främre..

folieringen fortsätter in på mållinjen!


monterat tillbaks lite lister och lås mm

vingen fick bli svart med en inbäddad logotyp, troligen kommer den inte passa in så bra i helsvart på bilen så ev folieras kortändorna i samma mattvit som bilen

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Såg filmen... Inte roligt! Riva maskin nu då?
I övrigt är det guld att sitta och läsa alla bravader i din tråd på kvällarna!
Har vaga minnen av att vi bodde bredvid er på Gatebil mantorp typ 2010, när du körde touringen! Fyllesnackade en hel del med dig då! Det jag kommer ihåg bäst är att det var nog korv och ketchup på varje fordon i ert camp
(Vet inte om jag är helt oskyldig Haha)

I övrigt är det guld att sitta och läsa alla bravader i din tråd på kvällarna!
Har vaga minnen av att vi bodde bredvid er på Gatebil mantorp typ 2010, när du körde touringen! Fyllesnackade en hel del med dig då! Det jag kommer ihåg bäst är att det var nog korv och ketchup på varje fordon i ert camp

"Good looking from a far, but far from good looking!"
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
rolig läsning, fortsätt lägg upp mkt bilder, läsningen blir roligare då 

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
vingen målad inför att dekoras mer, men den smälter in rätt schysst med resten tror jag? kanske kolfibra sidorna 

inge mera blänkade sol i ögona !!

lunchpaus i garaget, KEBAB..

kebab.. fml....



brassade i fönsternät

ÄNTLIGEN har jag tagit mig i kragen och fixad låsningar för bakfångaren... förut har den faktiskt bara hängt där av sig själv


såhär såg en rengjord ruta ut efter lack, något smet in under arbetet och det gick sedan inte bort, jag trodde rutorna var körda, men jag lånade hem ett kitt ifrån jobbet som man normalt fixar stårlkastare med, och resultatet blev klart ok!!
endast före bild på detta av nån konstig anledning



karel dök upp i våran batmangrotta och började pyssla med sin gamle kärra!

dörrarna skulle behöva justeras lite, får se om jag får till det idag


till alla som fällt kommentaren "altså jag fattar inte hur du orkar hålla på"


nu ska den tvättas och småpillas lite med innan den lastas och skeppas ner till JKPG.
hoppas den faller ett par stycken i smaken!


inge mera blänkade sol i ögona !!

lunchpaus i garaget, KEBAB..

kebab.. fml....



brassade i fönsternät


ÄNTLIGEN har jag tagit mig i kragen och fixad låsningar för bakfångaren... förut har den faktiskt bara hängt där av sig själv



såhär såg en rengjord ruta ut efter lack, något smet in under arbetet och det gick sedan inte bort, jag trodde rutorna var körda, men jag lånade hem ett kitt ifrån jobbet som man normalt fixar stårlkastare med, och resultatet blev klart ok!!
endast före bild på detta av nån konstig anledning



karel dök upp i våran batmangrotta och började pyssla med sin gamle kärra!

dörrarna skulle behöva justeras lite, får se om jag får till det idag





nu ska den tvättas och småpillas lite med innan den lastas och skeppas ner till JKPG.
hoppas den faller ett par stycken i smaken!

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265