Jag tänkte ta det pö om pö och börja från början... 2008 var året.
Medan jag satt och jobbade med att finna den rätta bilen åt en kund i Sverige, via vårt japanska auktionsinterface blev jag inspirerad av att för första gången på riktigt skaffa en egen projektbil att göra något av. Jag menar... vi hade jobbat dag och natt i snart sex år vid den tidpunkten med importera, underhålla, bygga och mappa vassa bilar åt kunder från hela norden och aldrig tagit oss tiden att göra något eget. Något som faktiskt inte lämnade oss i samma stund som den var klar och fungerande, utan en bil som vi kunde behålla och njuta av lite också (till skillnad från alla kundbilar).
Jag bollade lite med våra japanska partners som hade/har stenkoll på marknaden. Vid den tidpunkten exporterade de runt 3500-4000st bilar från Japan, VARJE MÅNAD. Det tog dom inte många sekunder att visa mig det ena galna bygget efter det andra... men sen så sade det bara SMACK! och det var kärlek vid första ögonkastet.

En R33:a med bakhjulsdrift, RB26:a i motorutrymmet med dubbelturbo, uppstyvad kaross, rejäl hjulupphängning, custom breddad kaross, större IC, avgas, vattenkylare, oljekylare, manuell växellåda, rätt stuk, lagom prestandauppgraderingar ca. 360hk, bur... perfekt grund att bygga vidare på.
Tyvärr låg den över budget. Jag velade fram och tillbaka. Det gick en dag... två dagar... auktionstiden närmade sitt slut... snart var det över. Sov dåligt den tredje natten och tänkte... jag måste bara ha den! Gick upp mitt i natten och ringde Japan. Berättade att vi kör, lägg budet. Då får jag höra... auktionen gick ut för TVÅ MINUTER sedan. Bilen blev inte såld, det går inte att få tag på ägaren (auktionshusens regler, så att det inte kan göras affärer utan deras marginal). NEEJ!
Det gick några dagar och jag var riktigt besviken på mig själv... hur f*n kunde jag låta den slinka iväg pga. jäkla velande och sen komma två minuter sent... ruttet.
Efter en vecka får jag ett samtal... BILEN ÄR UPPE IGEN! KÖR! KÖR! KÖR! Ropar jag i telefonen bara. Sagt och gjort, dom körde och bilen var vår! YES!

Den här korta introduktionen får bli slut på del 1 av den här historian. Lägger in några fler bilder här i tråden, men de finns i större upplösning osv. i albumet här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... lbum=30595" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilens sida med mer info finns här: http://www.garaget.org/?car=192169" onclick="window.open(this.href);return false;