Volvo 142 Turbo 12.16@190km/h
Tackar ja en ganska simpel och enligt mina beräkningar en ganska bra konstruktion, blir dock inga trattar i år, kommer till nästa bygge,
Ska försöka vinkla ner de så mycke som möjligt bara för att få plats med de!
Mvh Micke
Ska försöka vinkla ner de så mycke som möjligt bara för att få plats med de!
Mvh Micke
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Hej alla glada!
Igår påbörjades de icke så roliga arbetet rensa inredning, fått ur allt och håller nu på med asfaltsmattorna
men har bara en matta kvar sen blir de tyvärr lite rostlagning på köpet också, även rensat bilen på en massa onödiga kablar som ej kommer användas nu så sen ska de bara grundas och lackas inne i bilen, handfacket ersätts av en aluplåt och även mittkonsolen byggs ny,
Känns som att de börjar spåra ur nu men vi får se vart de lider,
Nu till en fråga!
Har två val på Wastegate:s som jag kikat på,
En garrett wg från Gikturbo upp till 400hk en 38mm,
eller en blir de en 40mm från turbonetics som dalhems säljer,
Då jag inte vet så mycket om wg:s så tar jag gärna del av erfarenheter utav dessa!
Mvh Micke
Igår påbörjades de icke så roliga arbetet rensa inredning, fått ur allt och håller nu på med asfaltsmattorna

Känns som att de börjar spåra ur nu men vi får se vart de lider,
Nu till en fråga!
Har två val på Wastegate:s som jag kikat på,
En garrett wg från Gikturbo upp till 400hk en 38mm,
eller en blir de en 40mm från turbonetics som dalhems säljer,
Då jag inte vet så mycket om wg:s så tar jag gärna del av erfarenheter utav dessa!
Mvh Micke
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Har hört/läst gott om "TIAL 38mm" WG:n som motornord säljer.Lundblad skrev:
Har två val på Wastegate:s som jag kikat på,
En garrett wg från Gikturbo upp till 400hk en 38mm,
eller en blir de en 40mm från turbonetics som dalhems säljer,
Då jag inte vet så mycket om wg:s så tar jag gärna del av erfarenheter utav dessa!
Mvh Micke
Jag hade tänkt köra med den på min bil med liknande recept.
Blir förmodligen nån wg från dalhems men har inte bestämt mej ännu, funderar på deras nya HKS kopia 50mm,
har varit i ett djupt samtal med en av dom som jobbar där och enligt honom så ska de inte vara några som helst fel på deras kopior, som alla vet så finns de mängder av tillverkare på WG-kopior och enligt honom så var dom som dalhems har utav god kvalité, det är dom modellerna som är lite dyrare,
finns väldigt billiga kopior som säljs dyrt i sverige och dom ska man akta sig för.
På torsdag ska vi fortsätta svetsningen utav mitt insug, bilder är på G.
Inredningen är ett minne blått och även innehållet i bakdörrarna har får sätta livet till
Så nu kvarstår lite rostlagning sen ska den målas upp invändigt
Mvh Micke
har varit i ett djupt samtal med en av dom som jobbar där och enligt honom så ska de inte vara några som helst fel på deras kopior, som alla vet så finns de mängder av tillverkare på WG-kopior och enligt honom så var dom som dalhems har utav god kvalité, det är dom modellerna som är lite dyrare,
finns väldigt billiga kopior som säljs dyrt i sverige och dom ska man akta sig för.
På torsdag ska vi fortsätta svetsningen utav mitt insug, bilder är på G.
Inredningen är ett minne blått och även innehållet i bakdörrarna har får sätta livet till

Så nu kvarstår lite rostlagning sen ska den målas upp invändigt
Mvh Micke
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
I veckan får de bli att slita lite så man får inredningen klar,
bygga stolsfäste och lite, väntar på grejer så jag kan bygga klart grenröret också,
ska tillverka mig en fuelrail också tänkte jag när jag ändå håller på, sedan ska de dras nya bränsleledningar och en annan tankpump ska monteras! mycke på listan nu och tiden rinner iväg,






bygga stolsfäste och lite, väntar på grejer så jag kan bygga klart grenröret också,
ska tillverka mig en fuelrail också tänkte jag när jag ändå håller på, sedan ska de dras nya bränsleledningar och en annan tankpump ska monteras! mycke på listan nu och tiden rinner iväg,
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
ser snyggt ut. en fråga bara utav ren okunskap; varför är minskar plenumkammarens volym ju längre bakåt man går? varför ej symmetrisk?
är det någon fördel att ha det så?
man kan ju tycka att gashastigheten i en dylik plenumkammare ökar (konvergerar), medans trycket minskar (divergensen minskar) ju längre bak man kommer, och att det borde vara samma hastighet och tryck när resp. cylinder skall fyllas.
är det någon fördel att ha det så?
man kan ju tycka att gashastigheten i en dylik plenumkammare ökar (konvergerar), medans trycket minskar (divergensen minskar) ju längre bak man kommer, och att det borde vara samma hastighet och tryck när resp. cylinder skall fyllas.
De är för att de ska bli rätt fördelning utav luftmängden, de iaf vad jag har fått lära mig, men om de gör någon större skillnad jämfört med ett insug som är helt rakt kan jag inte svara på,
Mvh Micke
Mvh Micke
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Hehe knorren va den enda lösning jag fick till, intercoolern ska bytas senare till en med gavlarna på sidorna så då kan ni få köpa knorren om ni vill



Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Fått lite go saker nu iaf, ska bara få tummen ur o börja smida ihop allt hehe,
börjat renovera framvagnen också, nya ok o klossar ligger o väntar, även sänkfjädrar,








börjat renovera framvagnen också, nya ok o klossar ligger o väntar, även sänkfjädrar,
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt: