vad blir det för bakaxel?
FORD 9". "Bajon" ombyggd å förstärkt med nya rör m.m. Strange alu.hus, Moser 33 splines axlar och spole.Jens Gustavsson skrev: vad blir det för bakaxel?
Har en likadan HGW banjo i garret till mitt kommande byggeNova Jörgen skrev:FORD 9". "Bajon" ombyggd å förstärkt med nya rör m.m. Strange alu.hus, Moser 33 splines axlar och spole.Jens Gustavsson skrev: vad blir det för bakaxel?
Påbörjat axelbygge...
Nova Jörgen skrev:Vi börjar närma oss slutet på vårat åtagande för den här gången![]()
Det återstår två rör för att stötta främre ramrören, fästen för coil overs i bak, tillverka whishbone staget samt lite fästen till det, lite mer jobb på bakaxeln, några timmar till med TIGen efter att chassit är lossat ur jiggen så jag kommer åt allt på undersidan, säkert lite mer smått å gott som jag inte kommer ihåg nu.
Suddig bild på nästan färdig rörhög...![]()
Det känns som vi kommer att hålla leveranstiden
Jaja...nå'n söndag är det säkert leveransklartto B20 or not to B20 skrev:![]()
ja men då kommer jag o hämtar på söndag för då är det väl det färdigt
![]()
men vad var det levtid 2012 =2013
Nova Jörgen skrev:Vi börjar närma oss slutet på vårat åtagande för den här gången![]()
Det återstår två rör för att stötta främre ramrören, fästen för coil overs i bak, tillverka whishbone staget samt lite fästen till det, lite mer jobb på bakaxeln, några timmar till med TIGen efter att chassit är lossat ur jiggen så jag kommer åt allt på undersidan, säkert lite mer smått å gott som jag inte kommer ihåg nu.
Suddig bild på nästan färdig rörhög...![]()
Det känns som vi kommer att hålla leveranstiden
Ja det stämmer, det är kapat en del i mitten delen. Det är lite pyssligt att få snittet helt rakt. Man får ha lite tålamod och mäta många gånger och sedan slipar jag dom sista millimetrarna tills 4-link plattorna sitter på plats.d-p skrev: Har en likadan HGW banjo i garret till mitt kommande bygge
Var det svårt att få dom inre fyrlinkplattorna tätt nog för std 24" botten rör chassi måttet ?
Jag menar så fyrlinkrören kommer rakt fram
Ser ut som du kapat lite på mittendelen på banjon för att nå 24" C-C mått ?
TackarJens Gustavsson skrev:det ser ju väldigt bra ut detta