Var på besök i helgen (och IS-SM i Överkalix), i brist på annat spännande får ni en bild till på chassit, numera helsvetsat :
Andreas hjälper en kille med större hjulhus för att rymma elaka hjulvinklar så han kan bränna gummi på allvar :
Till min 945 har han fixat en Schwitzer/B&W S200 med borttagen intern wg konverterad till V-band :
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mattias är och smyger i garagen bra att du hade kameran med dig!
j björk: diesel är för transportfordon av varierande storlekar, bilar för människoarslen, lastbilar för stora kartonger osv. Bensin/sprit/metanol är för fräna grejer som högvarvande tvåtaktare, racebilar och annat kul
Nu kanske det är kameravinkeln som luras lite, men hur många cm har ni mellan däcket å rören framåt ?
Jag tänkte på den expansion av däcket som trots allt blir vid lite fart...
Hur fort planerar ni att åka med denna farkost? enligt M&T så sväller däcken i dia 1-1-1/2" och främst över 240kmh och uppåt. Som du säger så så har både bredd å höjd betydelse.