Varje gång Söderman säger emot Kadetten så dyker Volvo360 upp och har ett tonläge mot CS som inte tillför nån något. Konstigt. Man kan tro att Kadetten och Volvo är samma person....

mvh 427cu
(Thomas Wester 0734-297368)
Kan man få in 10 pers så är det väll värt att offra en ihopslagning av tex 50cc ? el nåt annat sätt för 10st är ju inte kattskit.. fler aktiva är ju bara positivt.Peppe L skrev:Jag vet iallafall ett 10 -tal ungefär som inte känner att de hör hemma i 90cc klassen, finns kanske fler också, vem vet. Och de där 10 st är inte med och rejsar alls, men vill gärna va med om det blir en 70cc klass.
Alla kan inte sätta ihop en snabb 50 kubikare och alla kan inte eller har verktygen för att få på en yz80 på ett Zundappblock, det är dom människorna jag och vill ha med på racen...vafan, vi gör ju detta för att det är kul! Om folk vill åka med sin småportade supertherm, låt dom få göra det i rätt klass!
Hejsan !L Lundwall skrev:Magnus.w skrev:Jag har en fråga !
I veteran klassen får man ha wheelebars ?
mvh Magnus.
Hej Magnus, ja det får man ha.
Jag tänkte passa på o fråga om hur många som åker/bygger i klassen med fri cc.
LL
Korrektomundo =)L D skrev:Nu kör jag iof bara runt bana men, har inte kommit mig för att köra rakt fram.... Än... Nångång blire väl kanske. .
Jag struntar fullständigt om jag får köra å jag kör mot 40cc eller 8000cc maskin, eller Monika Öbergs Top fuel dragster.
Jag kör för att det är kul, jag behöver inte vinna mot en 90 cc jag får juh min tid ändå!
Sen om man kör flera tävlingar å preppar sin motor därimellan å förbättrar sin tid.... Jamen perfekt då har jag gjort nånting bra som ökat hp/ nm.
El så slår man ihop dom så ingen lättar.. men de kanske det blir ändå om veteranarna blir piskad och köra med promod?Thomas A skrev:Om det skulle bli en 70cc klass, skulle det va en veteran klass då?
Alltså samma som 50 å 90cc Veteran fast me max 70cc?
Ide´n me å ersätta en 50cc klass till 70cc är ju helt klart enklast, men vilken av 50cc klasserna skulle få lätta på foten?
Ser man till antalet deltagare så är det inte så stor skillnad på 50ccV eller 50ccPromod..kanske nåra fler i veteran.