Det dröjer nog lite innan jag skulle våga mig på de värre ladden skulle jag tro.
Ja ja, jag kanske är lite feg
Hur som, idag skiner solen och fåglarna vrålar, dags att skrämma dem lite
Ut på provkörning, spjället märks tydligt att det fungerar nu.
"Fjuupp" låter det, och så ser man att tryckmätarna visar samma.
Tänkte att jag skulle testa lite på fyran, fäller ner och får sådant jäkla toksläpp
Kollade senare i loggen, upp till 5618 varv är det en normal ökning (174km/tim om jag räknat rätt).
0,5 sec. senare har jag 6881 varv..
Jag kände att jag behöver en ordentlig hjulinställning och en bredare väg
49% spridarduty vid 5618v och 1bar laddtryck, 60% vid 6881v, dock går den lite fett, men det borde betyda att det fungerar tycker jag..
När jag tankade (det går åt helt sjuka mängder bränsle

) såg jag att det var onormalt lite olja i tanken.
Kollade runt, men såg inga läckage.
Bestämde mig iaf. för att ställa in min planerade längre provkörning och åka hem för säkerhets skull.
Kunde inte låta bli att gasa lite på vägen hem

, märkte att det rök till och kändes halkigt.
När jag kom hem såg jag det här:
Kladdigt..
Prickig bak..
Misstänkte först luftningen från oljereturen till turbon, men kunde snart konstatera att det kom framifrån:
Närmare bestämt verkar det komma härifrån:
Säkerhetsurluftningen om det blir övertryck i vevhuset.
Det har alltid varit vaccum förut, höll koll på mätaren under bromsningen.
Dock var det mer normal nivå på oljan i tanken nu än vid macken.
Så här ser det alltså ut efter en dylik nysning:
Blir till att bygga en burk åt oljan att hamna i om det händer igen..