Amazon b20 förgasarturbo / Bilder

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
dsimila
Forumsberoende

Re: Amazon b20 förgasarturbo / Bilder

Inlägg av dsimila »

Blås mellan två a4 papper. Ut ur munnen kommer tryck, men likväl sugs papperen ihop.

Poängen är att det är svårt det här med luft i rörelse och tryck.
Det går aldrig att lita på luft som inte står stilla. :shiftyninja:
CalleSandis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av CalleSandis »

dsimila skrev:Blås mellan två a4 papper. Ut ur munnen kommer tryck, men likväl sugs papperen ihop.

Poängen är att det är svårt det här med luft i rörelse och tryck.
Det går aldrig att lita på luft som inte står stilla. :shiftyninja:
Djupt haha men det är väl så!

Fredde, nä motorn känner ju inte av tryckfallet den går ju på vad som kommer i insuget. Fast ju bättre trycksystem desto mindre behöver allting arbeta för effekt iaf turbo.

Jag satte en anslutning i böjen 20 cm från turbon vi får se hur det går. Sedan hann jag igår börja med röret från wg hann halvvägs under bilen. Jag drar enskilt från wg ända bak hoppas det inte lever om för mycket. Vid ekonomi blir det ljuddämpare till samtliga rör men har annat att fokusera på för tillfället.
Ringde laitis i fredags så elwis toppackning hämtas på måndag.
MVH
Marcusarle
Lite mer laddtryck

Inlägg av Marcusarle »

Fyfan calle ! Ser ju ski bra ut, snart får vi sladda!
CalleSandis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av CalleSandis »

Tackar tackar!
MVH
CalleSandis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av CalleSandis »

Update tyvärr utan bilder denna gång.
Motorn ur bil för första gången på länge :P nu blir det att plana topp och svetsa oljeretur i tråget, montera den lite uppkäftigare kamaxeln OSV.
Grenrör är på planing och en VEMS Round borde vara här på några dagar :thumbright: ligger ett paket på posten och väntar från klracing med smått och gott också som jag ej hunnit hämta ut.
Känns som att tiden efter jul har flygt förbi och har hunnit en bråkdel av vad jag velat vara färdig med menmen. Nu ser man väl ljuset i tunneln så att säga :D
MVH
Marcusarle
Lite mer laddtryck

Inlägg av Marcusarle »

Hur går de här calle? Vi vill ha bilder! ;)
CalleSandis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av CalleSandis »

Jadu markus.
Har hunnit ta körkort och varit till mjölby i 10 dagar. vad gäller bilen är Toppen nu planad till rätt cc och började ihopmonteringen men märkte ätt schims behövdes så nu väntar jag på det från kg. Svetsade nästan klart vevhusburk igår och satt i kamaxel tidigare osv. Skall slänga iväg en beställning till summit på lite tänddelar och mätare osv ikväll om jag kommer mej till garrat så jag kan läsa numret på fördelaren. Nån bild har jag inte för tillfället.
MVH
Marcusarle
Lite mer laddtryck

Inlägg av Marcusarle »

Det står ännu stilla här calle! Måste jag komma ut till Muorjevaara och snabba på dig lite eller vad?! Sommaren är snart över och än bränns de inge däck ;)
CalleSandis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av CalleSandis »

Nog har det bränts däck alltid!
Har nu en snigelkonfiguration under huven tyvärr blev suget för stort och i väntan på grejer till huvudnumret har jag smällt i en liten perkins snurra och singel strombergare! k kam större avgas ventiler hårdare enkelfjädrar lätt portad något urtagna f rum;)
Har brukat den i stan i veckan! Jobbar en hel del nu så har inteallt för mycket tid över men sakteliga blir den bättre och bättre inställd. WG på perkinsen är ej inställbar dvs ingen justerbar wg arm(vilket ska åtgärdas) och den vill ladda
MYCKET. Har fått till det med bränsle nu ända uppemot 1,1-1,2 bar. Kan inte pressa fullt då skenar den och går tunnt över det.
Vad gäller huvudnumret ska jag till helgen montera ventilerna i toppen och smälla den på blocket.
MVH
Marcusarle
Lite mer laddtryck

Inlägg av Marcusarle »

Jag vill åka!
Nikk3n
Lite mer laddtryck

Inlägg av Nikk3n »

Ser bra ut! Har själv en Amazon -67 som är trycksatt igenom en strombergare, som motor ska hissas idag (då det är crusing här hemma på onsdag) :)
jaxy
För mycket laddtryck

Inlägg av jaxy »

Lägg upp lite bilder på vad du gör nu för tiden, så inte folk tror att du har gett upp! ;)
Skriv svar