BMW 2002 "Turbo- GR2"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Sauce
Ganska mycket laddtryck

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Sauce »

Tänkte ha en aluminuimplåt emellan, om ingen kommer med någon bättre idé :)
Har storstädat garaget idag, slängt 4st växellådor,3st diffar lite diverse småskrot och 2st stolar. det blev en bra bit över 100kg i metallskrot :)

lackade även motorn.

Bild
Ny färg på motorn, inte helt hundra på att det här blir exakt såsom den kommer se ut än dock.
fugazi
Forumsberoende

Inlägg av fugazi »

Samma färg på ventilkåpan som karossen ger ett sobert och elegant utseende!
Det där ser lite för svart ut, på nåt sätt.... (tycker JAG)
Sauce
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Sauce »

Ventilkåpan kommer vara i kolfiberlook, hade den där på bara under lackningen :)

Har gjort lite nytta igen i garaget,har blåst underredsmassa samt lackat lite delar. tanken är att börja skruva upp bakvagnen imorgon och även framvagnsbalken samt lacka framvagnsdetaljerna.

Bild

Bild

Bild
Sauce
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Sauce »

Gjorde iordning lite mer delar inför montering, hann inte riktigt allt jag ville idag.
Framvagnsbalken sitter på plats nu iallafall och förhoppningsvis ska den aldrig bort igen :)

Imorgon ska jag ägna mig åt lite vuxenpussel

Bild
vuxen-pussel
Sauce
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Sauce »

Började skruva upp framvagnen idag, till min besvikelse så saknades det muttrar i paket jag beställde !"#¤%&/()=<!!!!! så jag fick glatt avbryta dagens mekande alldeles för tidigt, men det går åt rätt håll iallafall.

Bild

Bild
H.Svensson
Lite mer laddtryck

Inlägg av H.Svensson »

rent och snyggt blir det ska bli roligt att se den med breddarna på! ,ps har du lämnat in bultarna och de på elförsinkning eller är dom nya?
Jag älskar att lata mig. Jag älskar att syssla med struntsaker, påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda, komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst... och bara följa ögonblickets ingivelse.
Sauce
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Sauce »

Bultarna är nya :)

Var en sväng i garaget och fräste upp nya hål för topplagringarna så nu sitter dom på plats, det blir ett fjäderbenstag där över sen när jag mallat klart och lämnar bort det till ajdén.

Sen blev det motormässan i gärdehov, kul att se hur stor plats forumkamraterna på sundsvalls gatbilar hade fått :)

Bild
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Blir ju bra med fjäderbenslagringen. :thumbright: Orginal verkar hålla grymt dåligt när man stummar upp fjädringen/bussningarna. Du får återkomma med rapport senare i sommar om hur dom håller.
Fast ni kanske har bättre vägar i medelpad än vi :lol:
Skriv svar