Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Johan Rydström
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: mån nov 02, 2009 8:37 pm

Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av Johan Rydström »

Hej.
Har en sån här WG till min m20b25:
Bild

Det är 1 uttag i "nederkant" och två upptil.
Vilken av de övre ska jag använda?
Hade tänkt styra laddtrycket med mottryck, har iaf läst om det och folk verkar vara nöjda.

/Johan
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av Johan Lindberg »

mitten är ju gänga för att sätta en ställskruv för att ställa laddet med mer förspänning av fjädern, jag drog bara i en skruv med gängtätning på den eftersom jag bara kör med en hård fjäder + mottryck
Johan Rydström
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: mån nov 02, 2009 8:37 pm

Re: Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av Johan Rydström »

okej.
fick ett svar på ett annat forum att jag bara behöver använda en upptil och plugga den andra. vilken jag skulle använda av dom var tydligen valfritt.

det funkar?
MrAsp
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jan 20, 2007 11:04 am
Ort: Arboga

Re: Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av MrAsp »

Den i mitten är som sagt till för en ställskruv.
Sen är det bara koppla in slangen på både undre och övre nippel. Och med en reducerare innan topp-nippeln.

Finns lite olika varianter att koppla på beroende på vad man vill uppnå. Här är en bra beskrivning.
Bild
Johan Rydström
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: mån nov 02, 2009 8:37 pm

Re: Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av Johan Rydström »

har redan sett den där bilden.
men funderar på det med ställskruv, på andra forumet skreev dom att jag skulle plugga en ingång, sen tyckte dom att jag skulle sätta nippel i det största av de två övre hålen och plugga det mindre.
behöver ingen ställskruv?
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av jonas landin »

Ställskruv använder man (i mittenhålet) om man vill lura fjädern att bli hårdare, det medför också att den får kortare slag med större risk för skenladd!

Mottryck är mycket bättre och då pluggar du bara mittenhålet med en kort skruv å tätning, å sätter en nippel i det andra hålet!

Vilken typ av mottrycksstyrning har du?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Johan Rydström
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: mån nov 02, 2009 8:37 pm

Re: Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av Johan Rydström »

Tack för bra svar. Precis så jag hade tänkt göra, men ville dubbelkolla för att vara helt säker. De som använder mottryck verkar tycka att det är riktigt bra.

Vad för mottrycksstyrning jag har? Du menar vad för slags regulator?
Den här:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... ter-17179/" onclick="window.open(this.href);return false;

Har blivit tipsad om den. Kanske är bra trots namnet?

/Johan
Användarvisningsbild
Martin Åkesson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: ons apr 02, 2008 6:28 am

Inkoppling mottryck 50mm WG klracing

Inlägg av Martin Åkesson »

Den kör jag med. Funkar skitbra.
Mvh Martin
Skriv svar