Det är 1 uttag i "nederkant" och två upptil.
Vilken av de övre ska jag använda?
Hade tänkt styra laddtrycket med mottryck, har iaf läst om det och folk verkar vara nöjda.
mitten är ju gänga för att sätta en ställskruv för att ställa laddet med mer förspänning av fjädern, jag drog bara i en skruv med gängtätning på den eftersom jag bara kör med en hård fjäder + mottryck
okej.
fick ett svar på ett annat forum att jag bara behöver använda en upptil och plugga den andra. vilken jag skulle använda av dom var tydligen valfritt.
Den i mitten är som sagt till för en ställskruv.
Sen är det bara koppla in slangen på både undre och övre nippel. Och med en reducerare innan topp-nippeln.
Finns lite olika varianter att koppla på beroende på vad man vill uppnå. Här är en bra beskrivning.
har redan sett den där bilden.
men funderar på det med ställskruv, på andra forumet skreev dom att jag skulle plugga en ingång, sen tyckte dom att jag skulle sätta nippel i det största av de två övre hålen och plugga det mindre.
behöver ingen ställskruv?
Ställskruv använder man (i mittenhålet) om man vill lura fjädern att bli hårdare, det medför också att den får kortare slag med större risk för skenladd!
Mottryck är mycket bättre och då pluggar du bara mittenhålet med en kort skruv å tätning, å sätter en nippel i det andra hålet!
Tack för bra svar. Precis så jag hade tänkt göra, men ville dubbelkolla för att vara helt säker. De som använder mottryck verkar tycka att det är riktigt bra.