Har ett lite problem med ett bilbygge med en passat 2.0E motor från 93, sitter orginal Digifant styrsystem som är rensat från allt onödigt.
Nu till saken startmotorn är väldig seg när man försöker starta, går dock igång men väldigt knappt, går bra när den väl är igång.
Har provat slita ut kablar eftersom och kommit fram till att när jag drar ut matningen till tändspolen från tändningslåset går startmotorn lätt som den ska när man vrider på nyckeln men startar naturligtvis inte. Kan tändspolen dra så pass mycket ström så startmotorn inte orkar med vid startögonblicket? känns som startmotorn kortsluter via tändspolen på något sätt?
Alla tips mottages.
Seg startmotor passat motor
Moderator: backeliten
Seg startmotor passat motor
Spindelbygge på G ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.