Det enda som verkar hjälpa för att få ner tempen är att ta sig ur kön och köra som vanligt en vända, står man på tomgång verkar det faktiskt också hjälpa lite grann att lägga i neutralen och hålla lite gas så man får upp varven lite.
Bilen har elfläkt som går att tvinga igång med en knapp och en vanlig remdriven vattenpump. Rätt stor kylare och fläkten suger bra. Under vanlig körning har det aldrig varit några problem med tempen (förutom en gång när remmen flög av då...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Huvudmisstänkt har hittills varit vattenpumpen.. Den känns bra, kärvar inte eller så, men jag tänkte att den kanske pumpade för lite på låga varv. Skaffade en elmotor till pumpen och hoppades att det skulle lösa problemet, men jag upptäckte genast att det inte kommer hjälpa för pumpen kommer snurra saktare än vad den gör på tomgång med vanlig remdrift.
Men igår så kom jag på en ny teori.. Förra ägaren har kopplat bort cellpaketet, så slangarna som ska dit är borta och den utgången på pumpen sitter alltså direkt ihop med insuget utan nåt cellpaket imellan.
Nu vet jag inte riktig hur pumpen funkar, men det är ju knappt nån motstånd där cellpaketet brukar sitta, så den kanske bara pumpar runt vätskan genom den slangen på lägre varv, för att det går så mycket lättare än att pumpa genom kylaren?
Vad tror ni, kan det ligga nåt i det där, eller ska jag leta felet nån annanstans?
Jag har köpt ett nytt cellpaket som ska dit nu men det hade varit skönt att vara säker på att det löser överhettningsproblemet också.
Snör väl upp en bild på bilen också
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://howisbabbyformed.info/PICT1845.jpg)