Start på 2ans växel ger total utväxling 9.4369 ( 2.53x3.73 ) detta är i minsta laget.
Start på 2ans växel med 4.11 i bakaxeln ger 10.398 i total utväxling, borde funka hyfsat.
Tänk på att det är skonsammare för drivlinan med numeriskt högre utväxling i bakaxeln ( 4.11 i stället för 3.73 ), än att ha en "kort" etta i växellådan.
För att åka en snabb tid på strippen är det MYCKET viktigare att få upp farten i början på repan än att få högsta möjliga slutfart. Det skiljer inte många hundradelar om du åker 255 i stället för 265 uppe vid mål. Då är det bättre att anpassa grejorna så du blir kvickare dom första 200 meterna.
I ditt fall gäller det att få bilen av startlinjen med ett kontrollerat lagom hjulspinn. Wheel speed kallar jänkarna det. Greppar det 100% så kommer antingen nå't i drivlinan gå sönder eller så boggar motorn. Spinner det för mycket...ja då går det inget fort ( ganska självklart iofs )
Att handskas med en 1000+ hästars dragracingbil med vanlig koppling är inte helt lätt

Mvh.