Bränd ingång haltech?
Moderator: backeliten
Bränd ingång haltech?
Har problem med att få in en extern mapsensor till sprutet. Har testat flera olika men alla visar fullt tryck i datorn med atmosfärtryck. Både 3 och 5 bar. Den interna fungerar utan problem. Tror ni att kretsen kan vara bränd och isåfall vem kan laga? Går det att se om nått är bränt genom att öppna boxen?
-
- För mycket laddtryck
Re: Bränd ingång haltech?
Är du säker på att du kopplat rätt? Det låter inte så. Vad har du för spänning in på ingången när den visar max?
Mats
Mats
Säker är jag inte då det inte funkar men enligt schemat så är det rätt. 1,54v med inkopplad mapsensor och när man kopplade bort mapsensorn så steg det till 2,8 nånting.
-
- För mycket laddtryck
Vilket system är det? Kan du se hur givarna är linjariserade?
Mats
Mats
Det är ett haltech e6x. Förstår inte riktigt vad linjariserade innebär:p en tanke jag fick är att om man kan ta bort den inbyggda mapsensorn och löda dit kablar och koppla in en extern på så sätt då den interna kretsen fungerar, skulle det fungera?
-
- För mycket laddtryck
Vad finns det för val av mapsensorer när du kör med extern? Runt 1.5v på ingången låter rimligt, är du helt säker på att det är rätt ingång du använder? Och du har rätt inställning i systemet för att köra med extern mapsensor?
Mats
Mats
2,5 3 och 5 bar är dom inställningarna jag har testat, när man aktiverar den externa så visar det fullt tryck oberoende på vilken man väljer. Kopplat till ingång 11 som enligt schemat ska vara till map sensor. Går det att ta bort den inbyggda sensorn och löda in en extern på den kretsen då den fungerar? Är lite panik då jag ska mappa på torsdag och vill gärna kunna gå längre än 1,5 bar:) extremt tacksam för all hjälp då jag inte har en aning om vad som kan vara fel.
Mvh Victor
Mvh Victor
Läste nyss att man kan vara tvungen och starta om boxen för att den ska ändra till extern map sensor, kan det stämma att det inte räcker med att spara inställningarna?
Mvh Victor
Mvh Victor
Ingen som vet? Om man mäter spänningen mellan jord och matning visar den 4.98v och mellan jord och signal visar den 2.54v. Detta med mapsensorn bortkopplad. Borde det inte vara 0v mellan jord och signal?