Volvo 940 2JZ-GTE
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Det är inte nåt knas med vakumasnslutningen från insug till BTR?
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
regulatorn är inte för förgasarmotorer?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 670
- Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
- Ort: Åmål
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Tycker också det verkar som nått vakum knas, så inte btr känner av tryckökningen i insuget.
Samarbetspartners:
Do88.se
Degab
Do88.se
Degab
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Turbolover82 skrev:Toffe skrev:vad är det för nå mer komponenter i soppa systemet? btr,slangar mm mm mm12mm hydralrör under, an8 slang tryck, an6 slang retur, nuke btr, nuke rail. bagaget är de vanlig 10mm slang men där provade vi byta ut hela systemet mot ett vi vet funkar med 044 pumpar fast med samma resultat.Steve skrev:Kollat b-tryck under körning?
Kollade loggar nu o om jag ser rätt så sjuknker trycket 1bar i ställer för att öka 1bar?
Systemet funkar ju när man flödar de
Kan man lägga upp en logg om nån som är duktig på sånt vill kolla?
Har du kollat spänningen till pumparna vid fullast ? Kan ju vara så att spänningen dippar och således har du inte lika mycket flöde i systemet..
//Christian
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
- Ort: kronoberg
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
carfreak skrev:Har du kollat spänningen till pumparna vid fullast ? Kan ju vara så att spänningen dippar och således har du inte lika mycket flöde i systemet
JohanK skrev:Det är inte nåt knas med vakumasnslutningen från insug till BTR?
Erlandsson skrev:Tycker också det verkar som nått vakum knas, så inte btr känner av tryckökningen i insuget.
Vakum knas har ja me velat ha de till men de finns tyvär inget knas där.nicke b skrev:regulatorn är inte för förgasarmotorer?
Nix ingen förgasar btr
Kolla spänningen på last är ju helt klart en plan

Eller ja först måste ja jaga reda på en ny låda

Re: Volvo 940 2JZ-GTE
hus många pumpar har du? hur mycket kör du på samma relä, sett vissa kör samma relä till spriddare,tändning och 3st 044! uppåt en 80amp på ett relä som har en 1,5k matning! nu säger ja inte det är så nu då du verkar noga. men allt förmånga fuskar med elen i bilarna!
du har pm föresten=)
du har pm föresten=)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am
Volvo 940 2JZ-GTE
Det är inte så enkelt att membranet i btr e kass?
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?peidkr" onclick="window.open(this.href);return false;
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?peidkr" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Han hade ju testat trycksätta btr med pumparna byglade
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am
Volvo 940 2JZ-GTE
Ja men btr kompenserar ju ente när den går upp i ladd
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?5qkyhj" onclick="window.open(this.href);return false;
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?5qkyhj" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Quote: Turbolover82: "Jag började flödestesta och de gjorde jag på returen bak vid tanken, dels skruva upp trycket på BTRn och dels pysa upp de externt"
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am
Volvo 940 2JZ-GTE
Sorry
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qkrtph" onclick="window.open(this.href);return false;
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qkrtph" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
- Ort: kronoberg
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
De är Vems egna härva/relä, allt har egna relänToffe skrev:hus många pumpar har du? hur mycket kör du på samma relä, sett vissa kör samma relä till spriddare,tändning och 3st 044! uppåt en 80amp på ett relä som har en 1,5k matning! nu säger ja inte det är så nu då du verkar noga. men allt förmånga fuskar med elen i bilarna!
du har pm föresten=)
2st pumpar till ett relä 30amp har ja för mig.
Håller nu på o bygger om de och drar 35mm2 från batt till bagaget o sätter två relän där bak istället så ska de inte kunna fela nått där sen
Kan tyvär inte testa än bara då ja kastade ur motor o låda i går.
Började dela lådan o de trillade ur en kula och en bultskalle som ser ut o komma från en gaffel, så de finns hopp där i alla fall.
Men letar ändå efter en anan låda men dom växer ju inte på träd direkt dom här lådorna

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
- Ort: kronoberg
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Har även delat den för o kolla jusst detta med de är helt.MrWressmark skrev:Det är inte så enkelt att membranet i btr e kass?
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?peidkr" onclick="window.open(this.href);return false;
Men har hörttalas om att fjädern blivit utmattad i dessa nuke btr, ska testa med en anan btr bara för att kunna stryka den från listan.
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
kolla vemshärvan.
jag har inte mina pumpar genom den utan jag har ett löst 100A relä till 2st bosch 044or och bara signal från vemset för att styra pumparna.
har även 2st 4 eller 6 kvadrat kablar till pumparna
jag har inte mina pumpar genom den utan jag har ett löst 100A relä till 2st bosch 044or och bara signal från vemset för att styra pumparna.
har även 2st 4 eller 6 kvadrat kablar till pumparna
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
- Ort: kronoberg
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Yes håller på o göra typ samma nuogge skrev:kolla vemshärvan.
jag har inte mina pumpar genom den utan jag har ett löst 100A relä till 2st bosch 044or och bara signal från vemset för att styra pumparna.
har även 2st 4 eller 6 kvadrat kablar till pumparna
35mm2 batt till bagage,2st relä, 4mm2 till varje pump,vems härvan tillslag.