Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Inlägg av carfreak »

Har som rubriken säger 5st deka 630cc spridare som körs i speccade 3bar, dock undrar jag vad de lämnar vid 4bar och hur pass mycket effekt de klarar på e85 i 4bar ??
//Christian
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Inlägg av Mattias J »

Ca 720cc. Ca 400hk
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Inlägg av carfreak »

Tackar! Får se om jag kör E85 :p Lättare att mappa lägre cylinder tryck med e85 ?
//Christian
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Inlägg av DreRacing@ »

högre cylinder tryck med e85
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Inlägg av carfreak »

Oj då.. då får jag hålla mig till BF98 sålänge.. Blir bara en snäll mapp i år med org. stakarna :p

Kanske en dum fråga men vad är det för parametrar som ökar resp. minskar cyl trycket ? Är det arg tändning tillsammans med högt laddtryck ?
//Christian
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: Siemens Deka 630cc @ 3bar.. lite frågor..

Inlägg av DreRacing@ »

och man får mer vätska inn i sylindern.
brinner långsammare
Skriv svar