Bmw s50b30 1034whp 1050wnm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 105
- Blev medlem: tor okt 04, 2007 4:41 pm
- Ort: Piteå
Bmw s50b30 1034whp 1050wnm
S50 3.0 block med standard 3.2 topp med fungerande dubbelvanos.
JE-kolvar, carrillo stakar.
PTT 7675 billet
Bosch 2200cc
E85
765 koppling 4-puck sinter som är inne på sin 3:e säsong.
Laddtryck 2.27 bar
Mottryck 2kg
Fick vridmomentsbegränsa oss till ca 1000wnm då kopplingen sa ifrån över de.
Mappad och bromsad av Robban på Dynotech.
JE-kolvar, carrillo stakar.
PTT 7675 billet
Bosch 2200cc
E85
765 koppling 4-puck sinter som är inne på sin 3:e säsong.
Laddtryck 2.27 bar
Mottryck 2kg
Fick vridmomentsbegränsa oss till ca 1000wnm då kopplingen sa ifrån över de.
Mappad och bromsad av Robban på Dynotech.
Re: Bmw s503.0 1034whp 1050wnm
Gött mos
Re: Bmw s50b30 1034whp 1050wnm
Jäkligt fränt, grattis.
Fick ni ändra mycket i vanosmapparna jämfört mot kalibreringen som satt i när den köptes av föregående ägare.
Tänker på om den nya turbon medförde nya inställningsmöjligheter för vanosen tex ..
Mvh
Fick ni ändra mycket i vanosmapparna jämfört mot kalibreringen som satt i när den köptes av föregående ägare.
Tänker på om den nya turbon medförde nya inställningsmöjligheter för vanosen tex ..
Mvh
v.b
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 105
- Blev medlem: tor okt 04, 2007 4:41 pm
- Ort: Piteå
Re: Bmw s50b30 1034whp 1050wnm
2.27bar som jag skrev tidigare.
Det blev en helt ny mappning från grunden. Så hur vanosen skiljer sig från tidigare vet inte jag, Robban kanske har lite mer koll.
Tidigare var den bromsad till 750whp-850wnm på 1.5bar
Med denna mapp/turbo gav den 820whp osäker på vridet men har för mig att de var 930wnm på 1.44 bar.
Det blev en helt ny mappning från grunden. Så hur vanosen skiljer sig från tidigare vet inte jag, Robban kanske har lite mer koll.
Tidigare var den bromsad till 750whp-850wnm på 1.5bar
Med denna mapp/turbo gav den 820whp osäker på vridet men har för mig att de var 930wnm på 1.44 bar.
Re: Bmw s50b30 1034whp 1050wnm
Ja det fick ändras en del på kammarna för att få det bra, även på lägre tryck så har inte med turbon att göra.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos