Volvo 940 2JZ-GTE
Re: Volvo 940 2JZ-GTE
Dela Nuke BTR och kolla sätet som ligger mot kulan, jag har haft problem med 2st från Nuke.
Har varit fel i produktionen, den tätar inte riktigt då och då blir de resultatet att den levererar mindre sås.
Jag har fått fräsa ner sätet.
Mvh
Har varit fel i produktionen, den tätar inte riktigt då och då blir de resultatet att den levererar mindre sås.
Mvh
-
- Ganska mycket laddtryck
Tack för tipset , Du är den andra i dag som säger samma sak.Pitbull skrev:Dela Nuke BTR och kolla sätet som ligger mot kulan, jag har haft problem med 2st från Nuke.
Mvh
Kommer självklart gå till botten me detta.
Men man tror ju knappt att de kan va sånt strul me NYA prylar som man ger nästan 3K för

Mvh
Så dyra? Ja säljer dessa för 2495kr ut till kund! 

-
Soppa problemet löst
De var sätet i BTRn som var kasst, fräste nytt o vipps så funkar de. Nuke=
Tack alla som hjälpte till o brainstorma
Pitbull,Toffe tack för tippset
6 Juli ska bilen upp i bänken hos Marco Garver

De var sätet i BTRn som var kasst, fräste nytt o vipps så funkar de. Nuke=

Tack alla som hjälpte till o brainstorma

Pitbull,Toffe tack för tippset
6 Juli ska bilen upp i bänken hos Marco Garver

Kul att tipset hjälpte!
Har du Haft igång bilen igen efter jag fixade ihop settet med spridarna?
Mvh
Har du Haft igång bilen igen efter jag fixade ihop settet med spridarna?
Mvh
Man kär ha koll på bitarna när man bygger bil, man kan inte lita på nått! Hade du kontaktat den du köpte den av hade de garanterat löst problemet.
Hoppas allt går bra i bänken.
Hoppas allt går bra i bänken.
Grattis till Effekten.
Vi lär dra på bankörning ihop.
Mvh
Vi lär dra på bankörning ihop.

Mvh
Det får Fredrik berätta!
Mvh
Mvh
- Chrille400
- Lite mer laddtryck
Dra ballen i gruset, fan så gött den låter =) väntar med spänning om hur mkt effekt det blev på den här besten!
-
Är väl dax för en uppdatering efter att ha vaknat upp ur koman efter ett par dar utan sömn
Ringde Marco i måndas o skulle avboka tiden för lådan sa upp sig igen o ja hittade inte nån ny, men han tyckte vi kunde avakta till ons/tors o kolla läget då.
Tis, hittade en ny anons, ringer o bestämmer att hämta den på ons i Trelleborg 50mil tur o retur så de var ju ok.
Tors, skuvar hela dan, nya lådan, en till pump (3st Wallbo gsl392), lite ny el, m.m 23.00 testar bilen o allt verkar funka
åker ner till jobbet börjar 23.30 åker hem vid 5.00 o lastar o sen drar vi till Skåne land.
Allt funkade skit bra, inget skruvande bara knappande
Marco frågade hur mycket ja ville ha, 600 sa ja, så drar han ett par svep o säger 650 de räcker va? O ja
De hadde säkert inte varit några problem o få fram mer men de känns inte nödvändigt jusst nu.
Bilen går grymt bra och riktigt bra register, är sjukt nöjd , Stort tack till Marco
Tyvär har ja inga exakta siffror nu men Marco lovade maila bromspappret så lägger ja upp de här sen.
Men bjussar på en film snutt.
http://youtu.be/nkE7rbRV-uo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ringde Marco i måndas o skulle avboka tiden för lådan sa upp sig igen o ja hittade inte nån ny, men han tyckte vi kunde avakta till ons/tors o kolla läget då.
Tis, hittade en ny anons, ringer o bestämmer att hämta den på ons i Trelleborg 50mil tur o retur så de var ju ok.
Tors, skuvar hela dan, nya lådan, en till pump (3st Wallbo gsl392), lite ny el, m.m 23.00 testar bilen o allt verkar funka

Allt funkade skit bra, inget skruvande bara knappande

Marco frågade hur mycket ja ville ha, 600 sa ja, så drar han ett par svep o säger 650 de räcker va? O ja

De hadde säkert inte varit några problem o få fram mer men de känns inte nödvändigt jusst nu.
Bilen går grymt bra och riktigt bra register, är sjukt nöjd , Stort tack till Marco

Tyvär har ja inga exakta siffror nu men Marco lovade maila bromspappret så lägger ja upp de här sen.
Men bjussar på en film snutt.
http://youtu.be/nkE7rbRV-uo" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av Turbolover82 den lör jul 07, 2012 5:16 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Verkar vara ett väldigt snällt register, blir fint som satan att köra med!
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
Ja exakt, är väl till stor del org kammarnas förtjänst (J-spec).JohanK skrev:Verkar vara ett väldigt snällt register, blir fint som satan att köra med!
Nackdelen är ju att effekten dalar lite väl tidigt som kompenseras med ladd där nu
Har hört att E-spec kammarna ska orka hålla i bättre, nån som vet?
Är inte sugen på några super vassa kammar men några som håller i bättre hadde ju varit trevligt
-
TackPitbull skrev:Grattis till Effekten.
Vi lär dra på bankörning ihop.![]()
Mvh

Ja de lär vi göra

Ska kasta på huven och bakspoilern så kommer jag ner på besök.
Ska meca dit nya bromsarna inan ja ger mig ut på nån bana bara
köpt 4 kolvs Porsche brembo ok och 315 skivor
Hur mycket har du kvar?
mvh