Ja men då tänkte jag att jag skulle delge upplägg etc för denna tävling som ska gå av stapeln under Motorveckan.
Dragrace: 121,92 m (400 fot) Bromssträckan är 140m
Datum: Tisdag 24/7
Plats: Skolgatan/Torget/Centrum Lycksele
Anmälan/besiktning: På plats 11.00 - 12.00
Första kval: 13.00 - Vi kör tills vi är klar!
Tävlingen sanktioneras av: SMA
Förarlicens: 150kr och försäkringen köps på plats
Startavgift: 0kr
Publik Entre: 0kr
Pokaler: Till 1:an och 2:an i samtliga klasser
Kvalkörning: Vi kör kvalkörningar så länge som det är bra tempo med körningar.
När kvalkörningarna avtar och man känner sig nöjd bryter vi för paus och sammanställning.
Kvalkörning körs på 2 banor också i matchrace-anda
Tidtagningsutrustningen är ett riktigt bra bygge: Läs mer om den här -
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=14&t=11228" onclick="window.open(this.href);return false;
Eliminering: Stege enligt Sportsman
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_Stegar_Sportsman.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Klasser och Reglemente: Enligt Norrcupen 2012 + TR
Se TR för extra 50cc Bonnmecksklass!!
Norrlandscupen 2012
50cc
50cc+0,5mm fri trimmning(fart,fläktkyld) (överladdning tillåten)
"standardmoped" moped & motor med tillverk. start -85 och tidigare.
Ej modifierad(swing,chassi) (Förlängd sving,ram eller ändrad vinkel på styrkrona ej tillåtet)
Max 4vxl.(svensksålda)
Ej wheelibars,ej lättad ex.lysen,skärmar,dyl (lysen behöver ej fungera och heller inte vara original)
skall finnas. (ska se ut som en moped) (skärmar behöver inte heller vara original)
Stötdämpare skall finnas men behöver ej fungera (får stummas)
Kjedjeskydd skall finnas.
Motordonation tillåtet.(innom års.mod)
Ex.cresent ram och honda motor
Ljudämpare rekomenderas.
70cc
Samma som 50cc reglementet förutom
70cc+0,5mm max och fritt antal växlar (Motor behöver inte vara sv.såld)
80cc
Samma som 50cc reglementet förutom
80cc+0,5mm max och fritt antal växlar (Motor behöver inte vara sv.såld)
Pro mod
Fri cubik gräns. Fri trimmning överladdning tillåten.
Dock moped block >85 (Motor behöver inte vara sv.såld)
Fri transmittion
Fart fläkt och vattenkylda tillåten.
Ram = fritt (egentillverkad)
Hjulbas max 2meter cc
Wheelibars tillåtet
Open challenge
En klass för monkeys,fiddys + nyare mopeder
Säkerhet:
Alla mopeder ska ha minst en fungerande broms
dock på bakhjulet.
Och ska kunna framföras säkert
Nödstopp rekomenderas
(inge tokglappande svingar,ej ramar av bamburör)
För föraren gäller detta:
Godkänd hjälm typ mc ej "vurpållon"
Ryggskydd,heltäckande klädsel,hanskar samt skor som täcker
fot knölarna
TR = Tilläggsregler
Alla deltagare i Norrcupen skall lösa engångslicens på plats vid anmälan för 150kr.
Fri Startavgift
50cc Bonnmeck
Denna klass är helt avgiftsfri att delta i.
Denna klass är för den som har en moppe i skrubben med ev fastrostade ringar 1 kväll före race.
Denna klass är för den som i ungdoms dagar borra pluggen, fick på en 12 bing å tog avgasröret från morsans amazon.
Denna klass är för den som skulle tycka det var roligt att testa på dragrace med riktig tidtagning.
Denna klass är till för den som inte under några omständigheter kommer ifrågasätta regelverket för klassen.
Denna klass är för den som inte kommer bry sig om vem som står bredvid sig.
Känner du att du klarar av ovanstående kriterier samt klarar av att förstå vad raderna innebär så är du välkommen med din moped på
50cc oavsett vad du har. Säkerhetsreglerna är desamma som ovan.
Denna klass är utanför Norrcupen och finns under Stadsracet bara för att alla som vill testa på körning utan att behöva fundera över cupens regelverk samt
kunna ta de man har. Kör du för fort kommer du klassas in med de övriga cupdeltagarna samt får du lösa licens. En visuell besiktning kommer göras om din moped får köra i denna klass.
Har du trimmat för mycket så får du lösa licens å köra med de övriga i den klass du passar in. Frågar du nu om du platsar här följer du inte kriterierna ovan och bör då anmäla dig bland Norrlandsreglementets klasser

Detta är alltså för originala till lätt trimmade mopeder enbart för att testa på.
Behöver du speaker? Hör av dig..