Nu ska jag inte göra några större grejer för att få mer effekt eller dyl.
Nu har jag ju en mapp där inte allt smälter av avgastempen.. Det är tom. kvar lite galv på avgasröret

Bakte delen av avgasröret efter turbon hade jag förut lackat med värmefärg, av den var det kvar litegrann några cm längst bak på slutröret

Jag har ju dessutom ett par 100hk mer nu.
Men det är ju endå intressant att försöka reda ut varför det inte fungerar riktigt som det ska fortfarande, så man vet vart man ska lägga krutet.
Skulle ju vara intressant att prova i bänk med urkopplad kompressor för att se om det kan vara turbulens som ställer till det.
Motorn är en 3,8 har för mig att org effekt ska vara 340hk
Ingen kan säga att jag aldrig byter olja i lådan:

Vet inte hur många gånger den varit nere nu, med växellåds, kopplin och kopplingcyl. problem..
Genomgång av låda:

3:ans drev, synknav och synkring hade tagit mer stryk än jag hoppats på.
Synknav och synkring hade jag andra, men inte drev. Fick bli att grada av och hoppas det fungerar.
Blev att byta några till synkringar bla.
Huvudaxel ihop igen:

Bottenstock och backdrev monterat igen, och inmätt efter rengöring:

Tillbaka till de gamla 26 splines lamellerna igen istället för de omsvetsade 10 splinsarna:

Hoppas det ska funka nu igen då..
Nu sitter det alltså en ny 26 splines ing. axel i lådan.
Det var iaf. inga kugg eller dyl som såg ut att vilja ge upp, så det är ju positivt.
Håller det ihop nu kanske det blir face-plating till nästa sesång..
(typ dogbox konvertering)