Det som återstår är vad den Svarta kabeln ska gå som sitter ihop med den blå/gula. Samt vart kablarna som sitter i bmwns piska ska dom 2 svarta med kabelskor.
Kan väl säga hur ja gjorde på min volvo med bmw motor..
Jag använde Org kontakten från bmwn (den stora runda du lossar när du plockar ur motorn) och skarvade in volvo kablarna på den! http://begla.se/e30m50pin.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dock måste du ju då veta vilka kablar från volvon som får vart.. är bilen en fd. förgasare? isf borde de vara väldigt simpelt att koppla in dig så den startar!
Se upp med gamla tändningslås, det är en klassiker med krypströmmar och glapp kontakt. Bättre att använda nån hemlig knapp för att slå på huvudrelät ( till motorstyrningen = boxen).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.