toyota mr2 turbo

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

toyota mr2 turbo

Inlägg av E34 RRT »

har kollat lite runt på ny bruks/projekt bil man har ju aldrig för många!! :)
nu är det endast vänster styrda jag tittar på och helst svartta.
nu undrar jag om någon här har några åsikter om just denna bil hur svårt kommer det vara att hitta en med ratten på rätt sida!?? någon som har haft en sån och kan berätta vad den tycker om den!? har intte än varit och provat en ända då alla är postbilar och dom intresserar inte det minsta!
Niklas.E
Användarvisningsbild
Jay-c
För mycket laddtryck

Re: toyota mr2 turbo

Inlägg av Jay-c »

haft en några dagar innan den mötte en sten.. rolig bil med lågt luftmotstånd. finns en del som är vänsterstyrda men då får man leva med targaluckor då de var standard i EU. Högerstyrt funkar förvånansvärt bra faktiskt.

lite tunga är dom dock & inte samma styrkänsla som t.ex en honda eller miata men å andra sidan har man turbon 50cm från örat.. :)
för övrigt samma motor som i celica gt4 men lite annan IC å sådär då den sitter bak
/ Johannes Carlsson
salle
Lite mer laddtryck

Re: toyota mr2 turbo

Inlägg av salle »

Haft 2 st mr2 turbo och en massa gt4.
Som JayC skriver så är styrkänslan sådär. Har man inte koll på hjulinställningar osv är bilen direkt livsfarlig att köra.
Motorerna är inte så värst stryktåliga, blocken spricker i cylindrar och även hela blocket kan spricka vid topplocksbulten (har hänt mig)
Man kan bygga en 2.2liters hybrid för rimliga pengar, och den är rätt tålig (bättre block)
Växellådorna håller bra.
reservdelar är horibelt dyra original. finns rätt mkt eftermarknad.
Relativt lättmekade. Har man lyft är motor/växellådspaket ute på ett par timmar. Vissa saker kan vara trista att jobba med dock, tanken tex, den sitter i "kardantunneln" eller vad man ska kalla den.

alternativ till en rättstyrd turbo är att köpa en gti, och samtidigt köpa en mr2 gts från england, och sen flytta över allt. Då får man den bättre gen3 motorn, och diff i lådan etc.

Skulle jag byggt på en mr2 igen? Aldrig. Men jag har nog gått i alla gropar man kan gå i med de bilarna ink gt4an.
Henrik Friberg
07O 8453415
Skriv svar