Trigger fråga..

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Kolvin
Lite mer laddtryck

Trigger fråga..

Inlägg av Kolvin »

Jag vet att de finns många trådar om trigger redan, men ingen som svarar till 100% på mina frågor.

Sej har en volvo t4 motorn med orginal styrning och 60-2 triggerskiva

Nu vill jag minska diametern på triggerskivan med nästan hälften (med denna motorn då svänghjulet, om man inte monterar den fram istället)

Är det då möjligt att:

1. Köra med 36-1 triggerskiva? (för att behålla längd på taggarna och avståndet mellan dom så att givaren kan läsa korrekt. Och på de viset få ner diametern)

2. Fräsa till en skiva med 60-2 men med mindre diameter och mindre längd på taggarna och mindre avstånd mellan taggarna? är det möjligt att givaren läser skivan korrekt, eller eventuellt byta till känsligare givare?

OBS ORGINAL T4 Styr system!
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Kontakt:

Re: Trigger fråga..

Inlägg av backeliten »

Ska du köra originalbox måste du ha samma typ av triggerhjul som tidigare. Dvs 60-2.

Du kan göra om storleken på triggerhjulet, det går bra. Du ska bara se upp att originalsvänghjulet kanske inte har ett gap där de 2 tänderna saknas, utan istället är det inte borrat på dessa punkter. Det är för att förbättra signalen kring de saknade tänderna. Om du får problem så är det vid det området det kommer att vara.

/Jonas
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Kolvin
Lite mer laddtryck

Inlägg av Kolvin »

okej, tackar!

men de behöves ingen kännsligare trigger givare om avståndet mellan kuggarna blir mycket minder?
Kolvin
Lite mer laddtryck

Inlägg av Kolvin »

någon som vet?
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Kontakt:

Sv: Trigger fråga..

Inlägg av backeliten »

Näe, det ska inte behövas så länge den inte blir under ca 10cm i dia. Då blir det svårt att få till ett 60-2 triggerhjul.

Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Skriv svar