Bische's Wagon - Audi A4 1.8TQ "STAGE 3"
- Kadett4wd
- Forumsberoende
Re: Bische's Wagon - Audi A4 1.8TQ "STAGE 3"
Ska bli kul å se vad de där turbona kan ge.. har läst mycket gott om dem.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Jo dom har ju haft framgång med Subaru och DSM grabbarna. FP specar kompressorn till 47lbs, ska palla med tryck uppemot 3 kilo. OCH den har bättre respons än en disco pära 
Ska bli väldigt intressant att se lite resultat, målet är att nå över 1.5bar runt halva varvtalsregistret på trean. Kommer varva 7-7.2k cirkus, ska försöka laborera dit en dual port WG klocka och få den att lira med orginal laddtrycksstyrning.

Ska bli väldigt intressant att se lite resultat, målet är att nå över 1.5bar runt halva varvtalsregistret på trean. Kommer varva 7-7.2k cirkus, ska försöka laborera dit en dual port WG klocka och få den att lira med orginal laddtrycksstyrning.
Mappar Bosch Motronic
bische.mrots@gmail.com
bische.mrots@gmail.com

riktigt kul tråd att läsa igenom, snyggt byggt! kul att följa steg för steg. original IC var ju inte mycket att hänga i granen!
0.6bar i mitt fall, 150hk version. Uppåt 0.9bar i 190hk om minnet inte sviker.
Jag laddar nu x2 högre än fabrik och ända upp till redline, är "klar" med laddtrycksregleringen och håller på att att kalibrera spridarna(är lite svårare med så pass stora spridare) och efter det är klart så skuvar jag upp trycket till ca 1.4-1.5bar, det är ungefär vad en orginal motor pallar med lite konservativ tändning.
Jag ska försöka finna mig tid att lägga in uppdateringar, de senaste månaderna har varit riktigt hektiska och hela bygget har blivit typ 2månader försenat. Om nått ska bli rätt ska man göra det själv
Jag laddar nu x2 högre än fabrik och ända upp till redline, är "klar" med laddtrycksregleringen och håller på att att kalibrera spridarna(är lite svårare med så pass stora spridare) och efter det är klart så skuvar jag upp trycket till ca 1.4-1.5bar, det är ungefär vad en orginal motor pallar med lite konservativ tändning.
Jag ska försöka finna mig tid att lägga in uppdateringar, de senaste månaderna har varit riktigt hektiska och hela bygget har blivit typ 2månader försenat. Om nått ska bli rätt ska man göra det själv

Mappar Bosch Motronic
bische.mrots@gmail.com
bische.mrots@gmail.com
Ooj längesen jag var inne här nu, tyvärr. Har haft fullt upp med att skruva/mappa bilar, men på min har jag inte rört en enda skruv på över ett år(förutom oljebyte då). Bilen rullar genom besiktning UA.
Senaste 6mån har jag laddat 1.75bar, oöppnad motor och dryga 350 i motorn.

Till vintern ska jag riva allt och uppgradera motorn med stakar, byggd topp med kammar och nytt soppasystem. Målet är att knäcka 375awhp på E85. Ska försöka glida in här och uppdatera lite när jag väl får lite skruvtid på min egen bil.
Senaste 6mån har jag laddat 1.75bar, oöppnad motor och dryga 350 i motorn.

Till vintern ska jag riva allt och uppgradera motorn med stakar, byggd topp med kammar och nytt soppasystem. Målet är att knäcka 375awhp på E85. Ska försöka glida in här och uppdatera lite när jag väl får lite skruvtid på min egen bil.
Mappar Bosch Motronic
bische.mrots@gmail.com
bische.mrots@gmail.com