Dags att börja en liten tråd för mitt tillsynes hopplösa projekt. Aldrig gjort något sådant här mest bara kapat fjädrar och monterat baslådor i unga dagar. Nu vuxit upp och börjat tycka det verkar fränt med effekt. Tanken är att få en hyffsat hållbar bil med lagom effekt för att åka lite strip samt sladda lite. Målet är ca 500-600Hk. Börjar med att göra iordning motor och rensa allt onödigt i bilen då det inte är tänkt att besikta.
Ingredienser:
Autronic sm4
SMP 1200cc spridare
MSD 6a+Masterblaster 2 spole
Holset HX55
Egenbyggt grenrör
Standard botten
Standard topp
Cooperring
Walbro 255l/m x 2
mm
Så här såg det ut när förnuftet och pengar böts mot en sunkig oljedröplande 530 från 89 i Järfälla förra sommaren efter en inspirationsberikande helg på Gatebil Mantorp.
Senast redigerad av Torbidoni den sön sep 09, 2012 7:33 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Nu sitter bilen ihop och tillsvidare står i väntan på mappning om några dagar. Lite bättre och förhoppningsvis liite mer välbyggd.
Hjärnkontoret
Cockpit
Såsdistrubution
Panncentralen
Fronten
Sidan med skrikröret(2" koppar för xtra oväsen)
Många som kör hd eller liknande klubbor till motorcyklar kör ju med Kopparrör för att få dom att låta så "MYCKET" som möjligt!
Jag tycket projektet är stenhårt hoppas den lämnar vad du har tänkt
Ska själv bygga en m30b35 nån dag med std botten osv ska följa detta projekt till fullo lycka till! / Mad Mike
Kul att ni verkar gilla den. Vart ute och glide runt lite och känt på bilen lite några gånger. Nog känns den stenhård iaf De är det som är tanken bakom det hela, låta och se så mycket ut som möjligt. =) Fast ibland ångrar ja mig lite att allt sitter fast såsom motor och avgassystemet(stum monterat) Se om det håller på lördag. Då kommer den nog rastas ganska flitigt på parkeringarna runt Örebro på lörda kväll
Lackade iordning 2 av sladdhjulen idag =) samt tömt blodet för lite färskt till mappningen.
Senast redigerad av Torbidoni den mån sep 10, 2012 6:41 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Det är sprit i tanken... Brukar ju själv må fint av det å bli skitsnygg så borde ju bilen bli glad av de med =) Moroten är standard än så länge. Se så den fungerar tillsvidare så blir det mer chassi uppdateringar i vinter såsom bur bromsar och laga den lilla rost som är. Vet inte hur vidare man bör laborera med kompsänkningar osv när man kör E85?