volvo B21 med 16v o förgasare HJÄLP MED TÄNDNINGEN?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Kirre
HK Performance

Re: SERIÖS Hjälp volvo B21 med 16v o förgasare! Kolva & tänd

Inlägg av Kirre »

Har kört med fördelare men med ms på min 16v och du kan inte korta ner den som du har tänkt på denna bild http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1657293" onclick="window.open(this.href);return false; då kommer inte drevet att nå ner till drevet som driver fördelaren. Du måste använda en kortad fördelare som slutar på 004 och saab fördelarlock annars tar det i termostat huset
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
olje
Lite mer laddtryck

Inlägg av olje »

okej tack för alla svar.
Connsann
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Connsann »

Har en ombyggt fördelare som byggdes för B23F och 16V som jag kan ta kort på och lägga upp nästa gång jag är i garaget.
Om du inte redan löst det.

Sedan kan jag putta in att med 3mm avsvarvade B230 F kolvar funkar det inte bra att fräsa ner ventil uttag på för en sug motor med höga varv.
För efter ca 400-500 mil race så började det lossa bitar från kolvarna och slog sänder hela min portade 16v topp.
Conny Ågren Göteborg
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare
Användarvisningsbild
olje
Lite mer laddtryck

Inlägg av olje »

Okej nej de är inte helt löst så lägg gärna upp bilden.

Okej, jag tänkte svarva ner mina b21 kolvar för de är en liten kant på dom, så om den svarvas ner så bodde de väl inte ta i?
Användarvisningsbild
olje
Lite mer laddtryck

Inlägg av olje »

Kirre skrev:Har kört med fördelare men med ms på min 16v och du kan inte korta ner den som du har tänkt på denna bild http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1657293" onclick="window.open(this.href);return false; då kommer inte drevet att nå ner till drevet som driver fördelaren. Du måste använda en kortad fördelare som slutar på 004 och saab fördelarlock annars tar det i termostat huset
Fast då vet jag inte hur jag ska lösa de med själva inställningen av tändningen.
Användarvisningsbild
olje
Lite mer laddtryck

Inlägg av olje »

Jag ha funderat på om man korta av http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1657293" onclick="window.open(this.href);return false; den fördelaren och bygger om den så att den drivs av samma drev som oljepumpen, fungera det?
Skriv svar