
Jag har skummat igenom en mängd diverse olika forum/trådar
och kommit fram till två olika spec'ar jag funderar på.
Samtliga känns välbeprövade.
Användning :
Drifting,
Eventuellt skrämma någon på landsväg,
Inga rödljusrace, "fun is not a straight line",
Sparsamt börnande utan fart

Målet är 300-400 hk,
Två frågor först :
Vad tål originalgrenrör i respektive motor?
Har läst mig vindögd på enkelmasse/dubbelmasse-svänghjul,
förstår själv att enkelmasse-svänghjul är att föredra.
Vilket sitter i motorerna i fråga?
Motorn kommer börja sitt liv i en W124 för att förmodligen
hitta ner i en W201, eller äldre fränare kaross.
Setup #1 :
OM603, W124 3.0TD 12V,
7 mm pump av beprövat slag,
Holset hx35/hx40? ,
Kommer att köra original-låda till att börja med, förslag på koppling/svänghjul/tryckplatta?
Svetsdiffat!
Setup #2 :
OM602, W124 2.5TD 10v,
7 mm Pump av beprövat slag,
Holset hx35/hx40? ,
Kommer att köra original-låda till att börja med, förslag på koppling/svänghjul/tryckplatta?
Svetsdiffat!
Senare(så fort original rasar) :
BMW TDS ZF Låda eller förslag?
Kom med din input!