Ja det undrar jag med? För dennej's verkar det inte vara...sonfrabest skrev:Mycket stiligt bygge!
http://www.kallebacksmotor.se/
Vems motor är det som vi ser längst ner? Hm...![]()
Mvh.
Dannej Volvo 745 drifting projekt
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 109
- Blev medlem: lör maj 14, 2005 10:32 am
Re: .
Ojsan hoppsan.Göte skrev:Ja det undrar jag med? För dennej's verkar det inte vara...sonfrabest skrev:Mycket stiligt bygge!
http://www.kallebacksmotor.se/
Vems motor är det som vi ser längst ner? Hm...![]()
Mvh.

Letade efter "rallystolar" till projektet och fick se motorn och drog slutsatsen att det bör vara dannej's då den var himla lik vid första blicken, ärligt så kollade jag inte så noga

Mvh. Sonny
Är luft kladdigt?peppe skrev: Dock blir det ju lite kladdigt där om man skulle råka skjuta något så man får laddtryck ned i vevhuset.

Jag tror inte oljan trycks förbi oljefållorna, men hur som helst så om jag knäcker en kolvring så skiter jag i om avgasystemet blir kladdigt, det kostar bara en bråkdel av maskinen.

- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Luft kan vara fuktigtdannej skrev:Är luft kladdigt?peppe skrev: Dock blir det ju lite kladdigt där om man skulle råka skjuta något så man får laddtryck ned i vevhuset.![]()
Jag tror inte oljan trycks förbi oljefållorna, men hur som helst så om jag knäcker en kolvring så skiter jag i om avgasystemet blir kladdigt, det kostar bara en bråkdel av maskinen.

- Har du oljefållor e.t.c. så går det ju ypperligt. Trodde du pinkade rakt ut i avgasystemet

jo jag fick sådana backventiler till vevhusventilations kittet, men jag tyckte det va alldeles för mycket mottryck (öppningstryck).Kadett4wd skrev:jag vet inte om du har det.. såg lite luddigt ut..
men på äldre volvo pulsair system så kan man ta en sådan 'backventil' och använda vid sånt här vevhusventilations bygge..
principen används på många junkare.. (vacu pan)
är det mottryck så kan man ju likagärna dra ut ventilationen rakt i atmosfären och skippa backventilen
Snyggt som vanligt, tokigt nog var det jag fastnade mest för att du har samma uppfattning som jag om hur man bör ha ändröret på avgassystemet. Det passar iof bara på vissa bilmodeller, det här ser helt rätt ut.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Det ser ju som sagt var snyggt ut, blir nog jäkligt bra!
Jag reagerade lite på elen bara, ett antal reläer, bara svarta kablar och kabelskor till alltihop..
Inte så kul att börja riva i om det blir något strul någongång..
Det borde väl gå att få tag i sådana kontaktstycken som man brukar få med till elsatser till extraljus?
Eller något liknande.
Det blir ju rätt mycket roligare att både se och pilla med i så fall, när man bara kan dra ur och trycka i reläerna
(Ps. håller med om slutröret! Ds.)
Jag reagerade lite på elen bara, ett antal reläer, bara svarta kablar och kabelskor till alltihop..
Inte så kul att börja riva i om det blir något strul någongång..
Det borde väl gå att få tag i sådana kontaktstycken som man brukar få med till elsatser till extraljus?
Eller något liknande.
Det blir ju rätt mycket roligare att både se och pilla med i så fall, när man bara kan dra ur och trycka i reläerna

(Ps. håller med om slutröret! Ds.)
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836