Jag startar motorn och den går fint och varvar ut fullt men efter ett tag då vill den inte varva ordentligt, den dör nästan helt när man gasar. Max 4000rpm men den går piss dit. Men om man nu slår av tändningen och startar igen då går den som den ska igen. Samma fel kommer efter en liten stund igen men efter en omstart så är det bra igen. Detta har jag inte råkat ut för tidigare.
Trodde först att det var tändspolen som spökade så jag köpte en ny bosch motorsport wastespark spole (körde tidigare med en ford spole). Detta hjälpte inte.
Sedan började jag mäta laddningen och märkte att generatorn verkade trött, hade endast 12.2v när allt var igång. Tänkte att detta kunde vara felet så jag köpte en ny 80A generator och satte dit. (Den gamla var på 45A) Detta hjälpte inte heller mot felet. Dock laddar den fint nu

Börjar tro att det har blivit nåt knas med boxen. Funderar på att ladda om firmware och ladda in mappen på nytt. Vilken firmware ska jag ha till min box? MS2 V3.0 extra, jag använder megatune 2.25 p3. Vart kan jag ladda ner den nånstans?
Tips på troliga fel är välkommna! Logg fil finns men vet inte hur jag laddar upp den..