Sävar moppe dyno tävligen (start sid 3)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

kul att ni tycker vår dyno dag är kul :thumbright:

det jag mena är att ägare av dynojet bänkar mest troligt inte vill höra att deras bänkar visar glädje hk, och det säger jag inte heller bara att det fins många olika modeller att räkna ut hk på i denna värd.

jag förstår dynojet att de som kanse också sålde nya hojar(?) inte ville att att den okuniga kunden som just köpt en ny hoj där får se att den inte ger så mycket som det står i papperet.
därför så kalibrerade dem bänken mot jappsarnas angivna v-max motor effekt istället för mot naturkrafterna som jobbar direkt mot däcket.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre dec 03, 2010 5:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lars J
För mycket laddtryck

Inlägg av Lars J »

Den där artikeln var rätt intressant läsning faktiskt :thumbright:
Pierre
Lite mer laddtryck

Re: Sävar moppe dyno tävligen (start sid 3)

Inlägg av Pierre »

Blev det nån bromsning i år av mopeder skulle vara trevligt att få se live
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck

Inlägg av JockeH »

Har förstått att det planeras för uppgraderad bromsbänk, skulle va superkul om det blir av.

Mitt förslag är (om bänk finns tillgänglig) att "vi" skulle ordna med en bromsbänkstävling till sommarn el hösten 2013.

Kan ju bli svårt att mysa i Jensas garage om vi blir många så förslaget är att ägarna av bänken "hyr" ut den till oss moppenördar, ink. en opperatör för typ 100kr/moppe. (samma som startavgiften i dragrace)

Bänken är mobil så ett tält på lämplig plats och ett elverk grejar biffen.( sådant fixar undertecknad mfl.)

Vet att det är många som skulle gilla detta skarpt...

Sen kan det ju inte göra något att få in ett par tusenlappar som plåster på dyra inköp av delar till bänken ?!(blir det ett återkommande event blir det mera :wink: )

Hoppas Jens el Teflonet kan ge lite feedback på ideen och om det i hvt är realistiskt.

Gillar från det ena till det andra Marinos förslag på olika tävlingar tex:

100m Lycksele, backtävling i skelet, 201m Åmsele, bromsbänk i Umeå, 300m helrör i Njurunda ? m.m

mvh Jocke H
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Vad kul ni verkar ha som är ett gäng som kan göra saker ihop.
Här verkar folk bli vuxna alldeles för fort.
Känner inga som trimmar några riktiga moppar som man kan ha dyno krig med.
Jag fick tillbaka på skatten för nåt år sen och köpte då en mc bromsbänk: http://jansberg.net/2200.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har bara blivit några crossar körda på den och tiden har väl inte riktigt räckt till för att lära sig den.
Tänk vad mycket enklare allt är om man är ett bra kompisgäng med samma intressen.
Nu för tiden har jag åtminstone äldsta grabben Bjarne till hjälp bl.a. till att ta tag i alla oavslutade projekt.
Han har fått bilar så att han har att göra de närmaste åren.

Erland
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

en bild från 2008 då vi dynade puch dakota :lol: jo vi får fundera på hur vi ska anordna nästa moppe dyno shoot-out!
många kändisar på bilden med i dryga 15års åldern :lol: vi ser lacke, järnet, kjell P som domumenterar med kameran och järnet, fredde vit pv och kjelle från lyksele, conny-kompa, ersviken och jag mm. bilden tagen av Mats alfridsson så klart.
Bild
Skriv svar