7aans 940 turbo "RödeBaron" såld..

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
lyyski
Forumsberoende
Inlägg: 1832
Blev medlem: fre sep 24, 2010 11:36 pm
Ort: Borås

7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av lyyski »

Ett tips om kallstarten,

Ja brukar hoppa in i bilen innan ja åker mot jobbet och labba lite med inställningarna, De har blivit bättre men inte 100% , se bara till att varmköra så du får ut eventuell E85 som tittar in i oljan!
Arash
Lite mer laddtryck
Inlägg: 19
Blev medlem: ons feb 22, 2012 12:21 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av Arash »

Vanligt problem, speciellt med ej färdigutvecklade styrsystem. Det handlar om störningar i elsystem och kommunikation mellan ECU och datorn. Vi har speciella kablar som motverkar det där fenomenet, så att man kan förbli ansluten och fortsätta mappa. Hör av dig om du vill att vi kikar på det.

Mvh
Arash
PBZ.se
Mvh
Arash Adib
PBZ AB

Hemsida: www.PBZ.se | Webshop: shop.PBZ.se
Haltech motorstyrningar: www.HALTECH.se
In-House: Världens mest exakta dyno med marknadens bästa ventilation!
- Ventilationskapacitet: över 60m³ luft per SEKUND!
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av Xuri »

med de vridmomentet hade de nog varit ännu roligare med högre utväxling :)

har du 3.31 bakaxel ?
Jens Hedlund.
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116
Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av 7aan »

Jag har 3,54 i bakaxeln så han går ju jävligt fort :p

En såndär sladd skulle man kanske behöva skaffa sig :)
Micke Grönlund
Freewheel
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: lör jan 14, 2012 2:33 pm
Ort: Ljusdal
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av Freewheel »

7aan skrev:Nä knotan det va lite synd, va ju bara 19hk ifrån :) ska bygga om till Wastefire i vinter. Provade ju mer tändning men tappade effekt ist..
Ööh.. 9 hästar ju :wink:
Grattis till fina siffror ändå :!: Riktigt gott vrid ju!! typ som en Cheva bigblock :thumbright:
M.v.h.
Nisse
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116
Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av 7aan »

Haha va lite väl trött eller nått när man skrev det där :)
Hade med lätthet plockat 400whp om jag hade haft en Ford edis tändspole så Tändningen hängde med lite till :)

Ska montera edis och sen dra in kall luft in mot turbon med filter ist för helt öppet då bör den ligga på 400whp :)

Skulle få bänk pappret ikväll så lägger upp det då :)
Micke Grönlund
Stlpmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 112
Blev medlem: ons aug 10, 2011 8:22 pm

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av Stlpmk »

En riktig tändförstärkare e va du behöver :) som sagt en fördelare hänger med lång
http://www.garaget.org/StlpMK" onclick="window.open(this.href);return false;
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av knotan »

frågan är bara varför man skulle vilja lägga tiden och pengarna på fördelare när ett fördelarlöst är billigare och mycket bättre??
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av Toffe »

för att det är enkelt. en msd6a funkar fint, de åkte ja med länge då ja åkte 8v, även en enkel motron tandspole funkar fint och är billigt.
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116
Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av 7aan »

Bild

vart visst mer hk en vad jag kommer ihåg..
Micke Grönlund
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!

Inlägg av jonas landin »

Gör som dom gör i affärn, avrunda uppåt!
Va ju löjligt nära 400, så du kan nog säga att du har 400 iaf!

Lust å slänga upp tänd/VE-tabell?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!

Inlägg av Xuri »

haha din vridkurva är exakt som min fast din slutar några hundra rpm senare å med 130nm mer :p

du har maxladd vid 4500 typ ?

vill inte veta högt resonansljud du har i karossen vid max vrid på 3-4-5ans växel... jag tyckte de morrade gott i min kaross men din måste ju låta nå överjävligt....
Jens Hedlund.
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

Inlägg av Xuri »

7aan skrev:Jag har 3,54 i bakaxeln så han går ju jävligt fort :p

En såndär sladd skulle man kanske behöva skaffa sig :)
med 3:31 utväxling å 6800 rpm gör den 180 på 3an, 250 på 4an gud vet vad på 5ans växel :P
Jens Hedlund.
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116
Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!

Inlägg av 7aan »

Ska mappa igång kall starten så man kan få igång den och sen iaf slakta sönder lite däck innan det är dags att konstatera vinterdvala då etanolen snart blir e60 ist för E85 :(
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116
Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!

Inlägg av 7aan »

Hum, bilen står i garaget en så länge väntar på uppdatering av bakvagnen då det kommer bli lite stagning i form av liknande stag som bakaxeldelar säljer fast något kralligare.

Körde även sönder vevaxeldrevet då det va std så ska bygga ett eget med kil tänkte jag så är det problemet ur världen.

Har börjat känna att kopplingen inte riktigt hänger med då den ibland slirar när man har lite varmt gummit och dumpar ut han på 3an då slirar kopplingen ist.

Måste som sagt köpa nån form av värre koppling till bilen men frågan är vad för nått?
Ska man köra en 765tryckplatta med 4pucks sinter eller ska man köra en 3skivig tilton.
Känns som en tilton är väldigt elak mot låda och bakaxlar.
Micke Grönlund
Skriv svar