7aans 940 turbo "RödeBaron" såld..
7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
Ett tips om kallstarten,
Ja brukar hoppa in i bilen innan ja åker mot jobbet och labba lite med inställningarna, De har blivit bättre men inte 100% , se bara till att varmköra så du får ut eventuell E85 som tittar in i oljan!
Ja brukar hoppa in i bilen innan ja åker mot jobbet och labba lite med inställningarna, De har blivit bättre men inte 100% , se bara till att varmköra så du får ut eventuell E85 som tittar in i oljan!
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
Vanligt problem, speciellt med ej färdigutvecklade styrsystem. Det handlar om störningar i elsystem och kommunikation mellan ECU och datorn. Vi har speciella kablar som motverkar det där fenomenet, så att man kan förbli ansluten och fortsätta mappa. Hör av dig om du vill att vi kikar på det.
Mvh
Arash
PBZ.se
Mvh
Arash
PBZ.se
Mvh
Arash Adib
PBZ AB
Hemsida: www.PBZ.se | Webshop: shop.PBZ.se
Haltech motorstyrningar: www.HALTECH.se
In-House: Världens mest exakta dyno med marknadens bästa ventilation!
- Ventilationskapacitet: över 60m³ luft per SEKUND!
Arash Adib
PBZ AB
Hemsida: www.PBZ.se | Webshop: shop.PBZ.se
Haltech motorstyrningar: www.HALTECH.se
In-House: Världens mest exakta dyno med marknadens bästa ventilation!
- Ventilationskapacitet: över 60m³ luft per SEKUND!
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
med de vridmomentet hade de nog varit ännu roligare med högre utväxling 
har du 3.31 bakaxel ?

har du 3.31 bakaxel ?
Jens Hedlund.
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
Jag har 3,54 i bakaxeln så han går ju jävligt fort :p
En såndär sladd skulle man kanske behöva skaffa sig
En såndär sladd skulle man kanske behöva skaffa sig

Micke Grönlund
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 211
- Blev medlem: lör jan 14, 2012 2:33 pm
- Ort: Ljusdal
- Kontakt:
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
Ööh.. 9 hästar ju7aan skrev:Nä knotan det va lite synd, va ju bara 19hk ifrånska bygga om till Wastefire i vinter. Provade ju mer tändning men tappade effekt ist..

Grattis till fina siffror ändå


M.v.h.
Nisse
SÄLJER:
PRO-TEC MOTORKEM
KL-RACING
AMALIE OLJOR
info@jarvsobilservice.se
http://www.autoexperten.se/Verkstader/G ... ilservice/
PRO-TEC MOTORKEM
KL-RACING
AMALIE OLJOR
info@jarvsobilservice.se
http://www.autoexperten.se/Verkstader/G ... ilservice/
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
Haha va lite väl trött eller nått när man skrev det där 
Hade med lätthet plockat 400whp om jag hade haft en Ford edis tändspole så Tändningen hängde med lite till
Ska montera edis och sen dra in kall luft in mot turbon med filter ist för helt öppet då bör den ligga på 400whp
Skulle få bänk pappret ikväll så lägger upp det då

Hade med lätthet plockat 400whp om jag hade haft en Ford edis tändspole så Tändningen hängde med lite till

Ska montera edis och sen dra in kall luft in mot turbon med filter ist för helt öppet då bör den ligga på 400whp

Skulle få bänk pappret ikväll så lägger upp det då

Micke Grönlund
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
En riktig tändförstärkare e va du behöver
som sagt en fördelare hänger med lång

http://www.garaget.org/StlpMK" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
frågan är bara varför man skulle vilja lägga tiden och pengarna på fördelare när ett fördelarlöst är billigare och mycket bättre??
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
för att det är enkelt. en msd6a funkar fint, de åkte ja med länge då ja åkte 8v, även en enkel motron tandspole funkar fint och är billigt.
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D

vart visst mer hk en vad jag kommer ihåg..
Micke Grönlund
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!
Gör som dom gör i affärn, avrunda uppåt!
Va ju löjligt nära 400, så du kan nog säga att du har 400 iaf!
Lust å slänga upp tänd/VE-tabell?
Va ju löjligt nära 400, så du kan nog säga att du har 400 iaf!
Lust å slänga upp tänd/VE-tabell?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!
haha din vridkurva är exakt som min fast din slutar några hundra rpm senare å med 130nm mer :p
du har maxladd vid 4500 typ ?
vill inte veta högt resonansljud du har i karossen vid max vrid på 3-4-5ans växel... jag tyckte de morrade gott i min kaross men din måste ju låta nå överjävligt....
du har maxladd vid 4500 typ ?
vill inte veta högt resonansljud du har i karossen vid max vrid på 3-4-5ans växel... jag tyckte de morrade gott i min kaross men din måste ju låta nå överjävligt....
Jens Hedlund.
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 391whp 589wnm :D
med 3:31 utväxling å 6800 rpm gör den 180 på 3an, 250 på 4an gud vet vad på 5ans växel7aan skrev:Jag har 3,54 i bakaxeln så han går ju jävligt fort :p
En såndär sladd skulle man kanske behöva skaffa sig

Jens Hedlund.
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!
Ska mappa igång kall starten så man kan få igång den och sen iaf slakta sönder lite däck innan det är dags att konstatera vinterdvala då etanolen snart blir e60 ist för E85 

Micke Grönlund
Re: 7aans 940 turbo "RödeBaron" 399whp 611wnm, Bänkpapper!
Hum, bilen står i garaget en så länge väntar på uppdatering av bakvagnen då det kommer bli lite stagning i form av liknande stag som bakaxeldelar säljer fast något kralligare.
Körde även sönder vevaxeldrevet då det va std så ska bygga ett eget med kil tänkte jag så är det problemet ur världen.
Har börjat känna att kopplingen inte riktigt hänger med då den ibland slirar när man har lite varmt gummit och dumpar ut han på 3an då slirar kopplingen ist.
Måste som sagt köpa nån form av värre koppling till bilen men frågan är vad för nått?
Ska man köra en 765tryckplatta med 4pucks sinter eller ska man köra en 3skivig tilton.
Känns som en tilton är väldigt elak mot låda och bakaxlar.
Körde även sönder vevaxeldrevet då det va std så ska bygga ett eget med kil tänkte jag så är det problemet ur världen.
Har börjat känna att kopplingen inte riktigt hänger med då den ibland slirar när man har lite varmt gummit och dumpar ut han på 3an då slirar kopplingen ist.
Måste som sagt köpa nån form av värre koppling till bilen men frågan är vad för nått?
Ska man köra en 765tryckplatta med 4pucks sinter eller ska man köra en 3skivig tilton.
Känns som en tilton är väldigt elak mot låda och bakaxlar.
Micke Grönlund