
Lönnmördarcupén
Det vill inte gärna bli så bra när jag försöker svetsa 1mm alu 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Spricker?
Du kör väl med växelström och grönmärkt wolfram?
Jag ska ut nu, har bytt ett par drivknutar på en gammal audi 80 på förmiddagen.
Inte så kul, men blev ju i alla fall lite pengar.
Du kör väl med växelström och grönmärkt wolfram?
Jag ska ut nu, har bytt ett par drivknutar på en gammal audi 80 på förmiddagen.
Inte så kul, men blev ju i alla fall lite pengar.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Hej påre Toxic, rackarns många pinnar å hålla reda på
den som har mest pinnar då han dör eller!! ser ut och bli många timmar innan den e klar men väldigt kul att följa projektet, då jag tittar på bilderna så känns det skönt att man har en ram man utgår ifrån (duett "Hinken") har en liten fråga som jag ställde tidigare på forumet (mera spårrvidd) f-vagn, 164an har jag kommit fram till att den är ca 1.385-1.395mm mellan anläggs yta fälg/b-skiva (i kör läge, belastad) men vad har PV/Duett i samma läge
har ej kvar org f-vagn
ska ta bort mellan skillnaden på 164an.. har hört att det ska skilja ca 45mm men skulle var kul med lite mera exakt mått då man bara gör detta en gång
tänkte du kanske har lite koll, för du har ju stor koll på alla andra pinnar i bilen din
mv C/





Fred Flinta & Bofors!!
Jag brydde mig nog aldrig om org. spårvidd faktiskt.
Däremot kommer jag ihåg att måttet mellan balkarna i motorummet var samma på pv och 140.
Problemet är att pv:ns balkar är högre och bredare, vilket gör att övre länkarmen går i balken och man får göra urtag.
Jag antar att måtten på balkarna är något liknande (dock inte höjden) på duetten också, då tror jag det blir problem om du ska kapa ur en bit på framvagnsbalken.
Ska du istället ta av på länkarmarna, så bör du nog veta vad du gör, annars kan du nog få lite kul fenomen med hjulvinklar..
Däremot kommer jag ihåg att måttet mellan balkarna i motorummet var samma på pv och 140.
Problemet är att pv:ns balkar är högre och bredare, vilket gör att övre länkarmen går i balken och man får göra urtag.
Jag antar att måtten på balkarna är något liknande (dock inte höjden) på duetten också, då tror jag det blir problem om du ska kapa ur en bit på framvagnsbalken.
Ska du istället ta av på länkarmarna, så bör du nog veta vad du gör, annars kan du nog få lite kul fenomen med hjulvinklar..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Bäst att uppdatera lite i alla fäll, så inte tråden allderles försvinner
Det har hittills gått ganska illa i helgen, långhelg och allt.
I fredags skulle jag svetsa i mina hjulhus, och jag tycker det är lite knöligt att svetsa 1mm alu.
Jag kan ju säga att det blev inte bättre av att man skulle klättra omkring inne i bilen samtidigt.. dessutom har jag bara pedal att styra tigen med, så jag var tvungen att komma åt den också.
Kort sagt, jag blev inte så nöjd med resultatet
Men i alla fall, efter att ha släpat lilla tigen frm och tillbaka några ggr mellan bilen och rummet där jag normalt har den och svetsar fick jag i alla fall ihop något skapligt. lite slipjobb bara så....

Kort på lilltigen
I går blev det inget gjort, för jag hade en ny eber som jag skulle ha till ett husbilsbygge..
Men nu behövde jag pengar så jag sålde den till brorsan.
Bara det att han tyckte att det ingick montering i affären, så det gjorde jag igår
Idag gick det ganska bra att svetsa, tills gasen tog slut.

Det har hittills gått ganska illa i helgen, långhelg och allt.
I fredags skulle jag svetsa i mina hjulhus, och jag tycker det är lite knöligt att svetsa 1mm alu.
Jag kan ju säga att det blev inte bättre av att man skulle klättra omkring inne i bilen samtidigt.. dessutom har jag bara pedal att styra tigen med, så jag var tvungen att komma åt den också.
Kort sagt, jag blev inte så nöjd med resultatet

Men i alla fall, efter att ha släpat lilla tigen frm och tillbaka några ggr mellan bilen och rummet där jag normalt har den och svetsar fick jag i alla fall ihop något skapligt. lite slipjobb bara så....

Kort på lilltigen

I går blev det inget gjort, för jag hade en ny eber som jag skulle ha till ett husbilsbygge..
Men nu behövde jag pengar så jag sålde den till brorsan.
Bara det att han tyckte att det ingick montering i affären, så det gjorde jag igår

Idag gick det ganska bra att svetsa, tills gasen tog slut.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Pillade isär bakaxeln lite grann, och fick en lite tråkig överraskning..

Visst, det var väl ganska bra ork i maskinen i somras, men jag hann ju inte köra så mycket..
Jag har ett par drivaxlar till en 240 med b19 och automat jag kan sätta dit, de bör ju ha levt ett ganska tillbakadraget liv, så de kanske håller ett tag..
(vet inte hur bra det syns på bilden, men vä axeln är ganska bra vriden)
Hur mycket kan man vrida dem innan de går av tro?
Jag som planerar betydligt mer både grepp och effekt

Visst, det var väl ganska bra ork i maskinen i somras, men jag hann ju inte köra så mycket..
Jag har ett par drivaxlar till en 240 med b19 och automat jag kan sätta dit, de bör ju ha levt ett ganska tillbakadraget liv, så de kanske håller ett tag..
(vet inte hur bra det syns på bilden, men vä axeln är ganska bra vriden)
Hur mycket kan man vrida dem innan de går av tro?
Jag som planerar betydligt mer både grepp och effekt

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Det är tänkt som gatbil!
Det gick knappt att åka i förra upplagan heller, så skillnaden borde inte bli så stor
Vet inte vad jag ska vänta mig för vikt.. när jag typade bilen fick jag en tjänstevikt på 1150. men sedan dess har det ändrats en del..
Det gick knappt att åka i förra upplagan heller, så skillnaden borde inte bli så stor

Vet inte vad jag ska vänta mig för vikt.. när jag typade bilen fick jag en tjänstevikt på 1150. men sedan dess har det ändrats en del..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Uppdaterar väl lite, har tyvärr inte fått alls så mycket gjort som jag hade velat, men men..
Nu sitter ett batteri på plats. kanske inte det viktigaste nu men..

Började lite på grenröret. jag har tyvärr bara fläns till toppen än så länge.

Jag köpte 10 långradie böjar och tänkte att det inte gör så mycket om man får några över.
Ska köpa mer nästa vecka

Det är tänkt att det ska bli en kollektor för 1:an och 4:an där de slutar, samt att 2:an ska gå dit där 3:an slutar.
Sedan blir det sekundär-rör fram till turbon.
Primär-rören ser ut att bli 67cm långa, om det inte ändras.

En k33:a.
Ser ju inte så stor ut.
Ser ju ut att vara gott om plats i bilen.

Men när man stoppar i turbon blir det jäkligt trångt..
Syns inte så bra på bilden, men det är ganska trångt vid vattenpumpen

Vem har värst dashlogger då

Nu sitter ett batteri på plats. kanske inte det viktigaste nu men..

Började lite på grenröret. jag har tyvärr bara fläns till toppen än så länge.

Jag köpte 10 långradie böjar och tänkte att det inte gör så mycket om man får några över.
Ska köpa mer nästa vecka


Det är tänkt att det ska bli en kollektor för 1:an och 4:an där de slutar, samt att 2:an ska gå dit där 3:an slutar.
Sedan blir det sekundär-rör fram till turbon.
Primär-rören ser ut att bli 67cm långa, om det inte ändras.

En k33:a.
Ser ju inte så stor ut.
Ser ju ut att vara gott om plats i bilen.

Men när man stoppar i turbon blir det jäkligt trångt..
Syns inte så bra på bilden, men det är ganska trångt vid vattenpumpen


Vem har värst dashlogger då


Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Fräck placering av turbon
Det är ju gott om plats mellan kylare å motor numera... Jag tänkte ha en resväska där i min Pv tillattbörja med. Sedan blir det turbo
/NXJ


Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Jo, lite dumt bara att ha så mycket vikt så långt fram, när man har lagt ner så pass mycket jobb med att flytta tillbaka vikten..
Men jag vet inte vart jag skulle göra av klumpen annars
Bakom motorn vore ju fint
Men det blir trångt och antagligen rätt varmt
Men jag vet inte vart jag skulle göra av klumpen annars

Bakom motorn vore ju fint

Men det blir trångt och antagligen rätt varmt

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Det är en 53:a, alltså delat både fram och bak orginal.
Jäkligt synd att det inte blev en A modell (47-49) hade en sådan på gång..
Då hade man inte behövt besikta mer!
Jäkligt synd att det inte blev en A modell (47-49) hade en sådan på gång..
Då hade man inte behövt besikta mer!
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836