Den här tråden har jag missat totalt. Barstolsracer...hur kul låter det?? Men vilken miss jag gjort!!! Helt galet bygge med grymma detaljer. Hantverk!!!
Riktigt fina bitar. skoj! jag har inte fått DNC att funka på tnc155 har 3st bridgeport interact 520 med tnc 155 men kör bara över programmen till maskinen med dom.
är d inte så att man måste välja i parametrarna om det ska gå med dnc eller inte? å väljer man det så kan man inte överföra program till maskin på vanligt vis? mycket intresserad av hur du gjort ifall du fått båda delarna att funka
när jag kör längre 3d fräsningar måste jag använda Fadalerna. dom varvar 7000 respektive 10000 å har "look ahead" så d går undan lite. gamla grejer det med men det funkar ju.
Bara att ändra parameter 223 från 0 till 1 så är maskinen klar sen får jag ändra från ME till FE mode i TNCserver som jag använder, kanske är annorlunda om man har något annat program för överföringen.
Tror inte om jag märkt någon konjunktur, har nästan bara en kund så det hänger mest på hur mycket hjälp och delar de behöver.
Hittills varje år så har jag jobbat som en galning vinter och vår sen hyfsat på sommaren och alldeles för lugnt på hösten.
Hela barstolen är ju som ett teknikdemo för vad man kan göra med maskinerna..
Fotplattorna är ju helt sjuka.. hur lång tid tar det för maskinen ta fram en sån, med såpass mycket material att fräsa ur?
Kan bara hålla med alla andra, ruskigt fina detaljer!
Lärare i skolor runt om sverige borde visa upp precis sånt här för eleverna, för att få fler att intressera sig för bearbetning/industri
Imponerande hantverk! =D