C70 25:1E Dragrace - 1130whp
Re: C70 25:1E Dragrace
Det är samma .. denna kaross skulle åka till usa och bli en Prostock kaross i kolfiber .. men volvo ville inte betala vad det skulle kosta (kostade häst)
Tror dealen va att gjuta en åt Janne å en till sig själv.
Tror dealen va att gjuta en åt Janne å en till sig själv.
Ett hjul ställdes dit för att mäta bredd på bakram och 4-link

Nån av alla byggbilder :

Dörrsträvor:

Hela chassiet tog 4 helger att sätta ihop.
Helg 1 va bara å ställa upp karossen i jiggen å sen hämta en hög med CroMo rör som Aluline Inglasnings system ställde upp och sponsrade med !!
Helg 2-3-4 va otroligt hård jobb.
Sen hemma följde det ca 35timmars svetsning innan det va helsvetsat.

Nån av alla byggbilder :

Dörrsträvor:

Hela chassiet tog 4 helger att sätta ihop.
Helg 1 va bara å ställa upp karossen i jiggen å sen hämta en hög med CroMo rör som Aluline Inglasnings system ställde upp och sponsrade med !!
Helg 2-3-4 va otroligt hård jobb.
Sen hemma följde det ca 35timmars svetsning innan det va helsvetsat.
Kan intyga att det va hårt jobb de helgerna vi byggde chassiet. Fredag kväll till sön eftermiddag var det full gas 
Sjukt mycket jobb att bygga en hel bil, ett chassie är nog bara ca 10%

Sjukt mycket jobb att bygga en hel bil, ett chassie är nog bara ca 10%
Vad blir det för motor i denna då??!! 

Otroligt tacksam för hjälpen Tobbe .. När det är dax får du posta lite fräna bilder
Skogis : Det blir en fjuttig Volvo motor .. Troligtvis hög kompad

- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
Ahhh diesel.........
Fränt bygge.
Mattz

Fränt bygge.
Mattz
Lite mer bilder :

Strange framvagn :

Motorplåt .. Dock så blev det en ny då kåpan vi fick tag i va det Stora Ford bultcirkel på istället för som på bilden Stora Cheva.

Bakram :

Kaross av , bakrams bygge fortsätter :

Lite till å glo på för dom som är intresserade..

Strange framvagn :

Motorplåt .. Dock så blev det en ny då kåpan vi fick tag i va det Stora Ford bultcirkel på istället för som på bilden Stora Cheva.

Bakram :

Kaross av , bakrams bygge fortsätter :

Lite till å glo på för dom som är intresserade..
volvo v8 hade varit fräntTjernell skrev:Otroligt tacksam för hjälpen Tobbe .. När det är dax får du posta lite fräna bilder![]()

Trevlig motorplåt
Ska bli så kul å denna klar, förväntningarna är höga specillet för oss dragrace wannabe´s

Ska bli så kul å denna klar, förväntningarna är höga specillet för oss dragrace wannabe´s

-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Det ser riktigt bra ut
Mer bilder för tusan...det finns alltid nå't lärorikt jag kan "sno" till nästa bygge så slipper jag tänka själv
Sen är det bra för den egna inspirationen.
Jag rullade in mitt eget racerprojekt i garaget i går, måste försöka hinna med att komma vidare på min Malibu "Super Stock look-a-like" ET-racer.
Varför valde ni bort främre 4-link fästena med dubbla hålrader? Blir det för många alternativ? Jag hade också funderingar på dubbla hålrader...men det blev inte så.
Jag blir riktigt sugen på en liten road trip för en garagevisit...men tid och avstånd talar emot en så'n utflykt just nu.

Mer bilder för tusan...det finns alltid nå't lärorikt jag kan "sno" till nästa bygge så slipper jag tänka själv

Jag rullade in mitt eget racerprojekt i garaget i går, måste försöka hinna med att komma vidare på min Malibu "Super Stock look-a-like" ET-racer.
Varför valde ni bort främre 4-link fästena med dubbla hålrader? Blir det för många alternativ? Jag hade också funderingar på dubbla hålrader...men det blev inte så.
Jag blir riktigt sugen på en liten road trip för en garagevisit...men tid och avstånd talar emot en så'n utflykt just nu.
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Toffe : Det va min Opel jag menade med folkrace/dragrace wannabe bygge.. Den va en enda stor kompromis.
Jörgen : anledningen är enkel , dom hade vi på hyllan och jag persoligen tror inte att det behövs .. Jag vet ju hur ofta man ställer om bakvagnen i ProStock
kan bju på lite mer bilder ,, har ju hur mycket bilder som helst ..
Bakram igen :

Motorplåt på plats:

Funnycar bur:

Framvagn:

Rör:

Motorplåt igen:

Welding welding:

Jörgen : anledningen är enkel , dom hade vi på hyllan och jag persoligen tror inte att det behövs .. Jag vet ju hur ofta man ställer om bakvagnen i ProStock

kan bju på lite mer bilder ,, har ju hur mycket bilder som helst ..
Bakram igen :

Motorplåt på plats:

Funnycar bur:

Framvagn:

Rör:

Motorplåt igen:

Welding welding:

Ja jävlades mest, men ja är avundsjuk och ja tror de kommer bli skit fränt när de blir klart! De blir hårt i 4to6 på kjula tex..
Vi gör väl ett ärligt försök till å testa lite till sommaren..
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Kontakt:
banan va fint allt blir. Det är kul att se lite finish!
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.