ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Forciie
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: tor jun 09, 2011 10:28 pm
Ort: Skellefteå

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Forciie »

Favoriten är given sedan länge...

Riktigt imponerande projekt. Grymt att du får det att hålla ihop så väl som det gör.
Snacka om inspiration!! :thumbright: :thumbright:

Måste bygga snigelbimmer i vinter...... :lakrits:
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av r.ivars »

tack för att det äntligen blev lite svar i tråden! :)

På lördag ska jag prova på drifting på mantorp! :)
Bild

kom gärna och heja när jag harvar runt bland alla driftinbilar med min dragracetruck!

http://www.youtube.com/watch?v=S2LYhB2jRIk" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns lite nya klipp på min facebooksida http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;

behöver förövrig nya feta fälgar 18" el 19", 12" breda bak helst! och 8.5" fram...
Bultcirkel kan vara JAP 5/114.3, sålänge det är ET40-45 fram men helst 0 bak... Idéer??
Bilen kommer stå på Oslo Motorshow 26-28 oktober enligt inbjudan ifrån Bilsport, så skulle behöva något riktigt rejsigt!

http://messe.no/no/Oslo-Motor-Show/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Painlake Racing »

Hade gärna kommit om jag haft tid. En bil som avverkar strippen på 8s
och som även går att drifta med, kan man i mitt tycke inte ens kalla för en kompromiss! Imponerande :thumbright:
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av r.ivars »

70 lök för chassiet komplett utom soppa, sprut kylning och motor! kan provköras ;)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Robin Olivi »

Vad är planen om du får den såld? Eller de kanske är hemligt än så länge. :-)
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av r.ivars »

jaha..... hösten har seglat på, varvat lite cross i utkanten av stan med karelkolibre!

Bild

sjukt fint att lufta hjärnan med alla förslag på affärer mot e30in :)

Fick en inbjudan till OSLO MOTOR SHOW, via bilsport!

Bild

varit ute och fräst lite på väl valda söndagar, med lite eldningar på 5an och sånt som hör till, däremot så vill inga program jag har fungera ihop med gopros jävla format?!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

HÖSTEN i sin PRIDE

Bild

sen har det diskuterats fram och tillbaks med olika personer om olika affärer... Men tillslut så hittade jag en lösning där tyvärr den gröne skulle få stryka på foten (även fast jag bestämt mig för att behålla den). I det läget var det perfekt med en seriös köpare..

Bild

Synd som fan att den andra schnyben (låt oss kalla han automatsupra torben med munlädret) som gjorde att hela den grejen vart åt skogen... Vi hade bestämt att göra ett byte efter oslo motor show, men jag tyckte att vi kunde mötas upp helgen innan för att bestämma affären så jag kunde leverera direkt efter oslo, men nej det var inte nödvändigt.. Väl efter oslo så börjar omkastningen av datum och väldigt oklara besked, varpå jag till slut efter mycket tid och tålamod tröttnar. Han har ju onekligen börjat tveka och vela..
Då över telefon när jag säger att vi skiter i det här (tid finns inte) så säger han att han hade kommit på lördag och hämtat den.. (liksom när jag tröttnat efter allt veleri och säger nej, då är han all set för affär??? Kan väl erkänna att jag redan där var mäktigt trött på hur han höll på och drog sig ur efter en månad av låst försäljning.

Jag ringer upp (4h) senare och säger, OK, vi kör på lördag, inge problem... Vad händer då? Då vill han ha en dag att fundera för att sedan tacka nej, altså vänta nu? Han har ju nyss sagt att han är redo för att köra på.. Gissa om jag vart lycklig.. Förebannade jävla arsel, varför kan man inte erkänna på en gång att man ångrat sig är ju min fråga?

Påstå att man är redo för bytet (när jag väl säger att jag inte har lust längre för allt velande), sen när jag väl ringer upp och säger ok vi kör, så har han ändrat sig på en så pass stor affär på mindre än ett dygn.. Så pga den idioten har jag sålt min fina e36a och strulat till det lite grann med det andra projektet jag skulle byta hans automatsupra mot... Sikken soppa... %#/"(¤%&#"(/%&/(#"¤&(/&#"(¤/" !!!!!!!!!!!!!

Bild

jaja, som tur är hade jag gjort mig redo på flera olika senarior, fina försäljnings / köpreärr har man ju dragit på sig förut...

har samlat på mig lite mil med att hämta in projekt

Bild

Här är min M3 E46 som jag brukar varje dag. Sålde min 120d för ett tag sen och köpte en gammal drömbil man haft.. Dom ligger ju sjukt förmånligt i pris såhär inför vinterkanten :D

Bild

Detta var liksom min plan B att göra projekt bil av ifall supraaffären skulle bli i lås men inte bytet mot den jag skulle byta supran mot.. (nåt kan ju skita sig liksom).

Bild

nåväl här klipper vi in lite från oslo, som förövrigt var en riktigt bekväm mässa, sjukt avspänd och bra projekt!

Bild

Bild

snökaos utbröt mellan karlskoga och karlstad så nån klotade och vi fick avvakta i 1.5h...

Bild

sen hamnade jag åt helvete på isfrysta slingervägar mellan arvika och oslo... FYFAN vad segt det hade varit att klota polarens bil och en annan polares släp och min lilla e30 ner i en iskall sjö.... Skapligt upprörd när klockan skenade, inflyttningen i mässhallarna stände kl 22, och med köerna låg jag en kvart till GODO, och skulle tvätta bilen innan och lasta av osv...

Bild

det här är i snålblåst och kanske 5 minusgrader, bilen är täckt med IS från att jag försökte tvätta... Vintern kom med besked i oslo...

Bild

väl inne i värmen fick hon stå och isa av sig rätt ner i fräsh bark! :)

Bild

hittade en passande nyckelring :)

Bild

Bild

MUMMA!!!!

Bild

STENHÅRD!!!!

Bild

Åkte på lite sitesajjing i oslo med flickvännen och spanade in lite superskumma statyer, och andra historiska hallar

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

15000 besökare var det där under lördagen, vilket var rekord för en dag?

Bild

Bild

norsk kyla!!

Bild

när mässan var klar var det gatebil rudskogen köer in mot mässhallarna för avlastning... Dumt när man kan köra iväg till framsidans tomma pubilkparkering :D

Bild

Bild

mer snö påvägen hem! Lite sugen på att joina vintersladdarna !!

Bild

misslyckad räddnings-skiss på jobbet dök helt plötsligt upp i mitt album... Altså, blåsa lite, kika lite strutar, blåsa lite... ?!

Bild

ställde om lite bränsletryck och startade på BF95 för vinterarkivering...

Bild

Plan B när även supra affären såg ut att gå åt skogen, så investerades en M5 E34 för rätt peng, med ppfs 128 mm crmo knutar, redo med lite coilovers..

Jag presenterar GRISEN!!!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

1000hk snurran ska väl orka driva på en gammal 2 tons direktörsvagn :D

Så då var det väl som läge att rycka ur moroten, kändes dock jävligt skumt när den är redo för att repa av ett par 8or :) Synd att vaska så fin olja :D

Bild

Bild

riva ur sprutet, och märka upp för en snabb återmontering om fler börjar rippa 8or så måste man ju ut och tävla lite :D

att jaga 8or känns liksom lite overkill med en fullinredd m5a :P

Bild

Såatte,,,, saker blir inte alltid som man tror......
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Sten »

Fränt,tror nog motorn orkar med den karossen också!
Världens bästa tråd fortsätter att vara intressant :thumbright: !
Blir det lite mer inriktat på cruising och promoddare nu då :wink: ?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av r.ivars »

Tack Sten och ja, det kan du lita på !!! Nu banan ska det promoddas :D
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Moggemx »

Satan vad fräsch m5:an såg ut att vara! :P Välkommen in i e34 dräparklubben :wink:
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av E34 RRT »

nästa säsong kommer bli ... underhållande tror jag :)
Niklas.E
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Hammarström »

Härligt o se!
Här händer det grejer HELA tiden.
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av r.ivars »

japp, nu rullar det på lite igen :D

grisen fick 1020 whp idag :)

Bild

Bild

Bild
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av knotan »

jag som trode jag följde det som händer här men antingen har jag missat nått eller så hänger jag helt enkelt inte med.

du har mao ställt undan race e30 chassiet nu och flyttar över motorn till en inredd e34a??. isåfall vad för drivlina och vad är tanken med nya vagnen.

//förbryllad
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Evinrude
Forumsberoende
Inlägg: 621
Blev medlem: mån jan 17, 2011 5:17 pm
Ort: Sundsvall

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Evinrude »

Fan vad rätt med e34! :D
Försten att åka nia med en direktörsvagn och manuell låda?
Jonas Sanderyd

BMW 525ix Turken 351WHP@1,1bar
BMW M5 732WHP@1,4bar
073-8363672
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: ivars e30 backhalf - 8s

Inlägg av Robin Olivi »

Har du slutat uppdatera här på sävar? :(

Gillar ju din facebooksida så man ser ju lite vad som händer iaf. :-)
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar