Hei har en b230fk med 16V og turbo bremset 413whp i år men fikk smaken på mere og samt ska oppgraderinger til..
fikk tak på en presicion turbo med ar 70kald side og 0.82t4 eksos side,, husker ikke helt nr men ska være god for 650hk+-
det jeg tenkte og gjøre samtidig var og gå over til e-85 siden nabon"statoil"selger det:P og er jo billigere enn 99okt. fått tak i 1680cc dyser så det burte jo fungere,,
tenkte og og porte opp topp. har mekaniske trykkere og 300/11,5 kammer,,,
noe spes en bør tenke på når en bygger om til e-85? kompforholde mitt er på 8,5-1 siden den har godt på 99okt..
bensinpumpe tenkte jeg sku bruke aeromotive a1000 funker den på e-85?
hvordan er e og kjøre på e-85 tenker da på blir det mere stress for blokk/topp? tæring irring i alu? og hvordan gjør dere når motor ska lagres for vinter?
dette er kunn en bane/gatebil så når den først er i bruk så er e bønn gass:P
Volvo b23016V-T gå over til e-85
-
Vovlo_power_norway
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: ons apr 29, 2009 8:14 pm
Volvo b23016V-T gå over til e-85
spinner det ikke! så prøv igjenn da vell:)
-
DreRacing@
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo b23016V-T gå over til e-85
hvilken topppakningsløsning kjører du med?
jeg prøvde kjøre e85 på min 16v men fikk aldri topppakningen til å holde (pianotråd)
blir enorme sylindertrykk viss man skal ha bra flås i bunn (4500rpm 780nm)
jeg prøvde kjøre e85 på min 16v men fikk aldri topppakningen til å holde (pianotråd)
blir enorme sylindertrykk viss man skal ha bra flås i bunn (4500rpm 780nm)
-
Vovlo_power_norway
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: ons apr 29, 2009 8:14 pm
Re: Volvo b23016V-T gå over til e-85
nå så kjører jeg 3 lags stålpakning,, hva slags komp kjører du med da? rart om en ska knekke toppakningen egentlig,,
spinner det ikke! så prøv igjenn da vell:)
-
DreRacing@
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo b23016V-T gå over til e-85
9,3 kjørte jeg da, blei nok litt hardt det.. men bare å teste, pass på tenninga bare
Re: Volvo b23016V-T gå over til e-85
Hei.
Alt du summerer av data på motoren din er helt ok med tanke på E85
Er nok andre grunner til pakninghavari en kun E85
Har laget og benka et titalls rødblokker på E85
De fleste med Elring skjærkanpakning
800+ hk har ikke vært noe problem med den så langt
Torgeir
Wetterhus Racing
Alt du summerer av data på motoren din er helt ok med tanke på E85
Er nok andre grunner til pakninghavari en kun E85
Har laget og benka et titalls rødblokker på E85
De fleste med Elring skjærkanpakning
800+ hk har ikke vært noe problem med den så langt
Torgeir
Wetterhus Racing
-
DreRacing@
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo b23016V-T gå over til e-85
skjærkant holder 
-
Vovlo_power_norway
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: ons apr 29, 2009 8:14 pm
Re: Volvo b23016V-T gå over til e-85
hva av tennplugger anbefales for e-85? og hvordan er det med lagring av bil om vinter med e-85 egentlig? bør en tømme den og heller lan gå litt med 98okt?
spinner det ikke! så prøv igjenn da vell:)