skrota papper på en bil?
skrota papper på en bil?
Har papper kvar på en gammal Amazon som jag vill bli av med och frågan är om det går att skicka in papperen och få dom skrotade? Bilen i fråga gick folkrace för flera år sen och finns inte längre.
Eller någon kanske vill ha pappren av mig? (gratis givetvis)
Eller någon kanske vill ha pappren av mig? (gratis givetvis)
V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Volvo 360 3dörrars halvkombi
TIG licenser i 2348 rostfritt, Duplex och Hastelloy
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Enåsa Uggletorp 2 Mariestad
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Re: skrota papper på en bil?
Fbc006
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Skicka in regbevis med kryssat skrotning, bifoga ett brev o förklara läget med underskrift
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
Det är så enkelt alltså, Trodde inte man kunde göra så som privatperson?
Då får jag göra så, tack för svar
Då får jag göra så, tack för svar

Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
jo de kan räcka med ett papper men du måste vara väldigt tydlig med hur du har skrotat bilen
jag fick tillbaka ett brev där de inte blev godkännt att jag hade kapat sönder bilen i delar och lämnat den på återviningen men då skrev jag nå nytt intyg och ändrade nå saker men jag kommer inte ihåg vad de var men då farsvann den ur registreringen i alla fall
mvh björn
jag fick tillbaka ett brev där de inte blev godkännt att jag hade kapat sönder bilen i delar och lämnat den på återviningen men då skrev jag nå nytt intyg och ändrade nå saker men jag kommer inte ihåg vad de var men då farsvann den ur registreringen i alla fall
mvh björn
Kan du skicka med en kopia på insidan i vagnsbok från folkrace är det ju ännu bättre
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
-
- Lite mer laddtryck
åk till närmaste lokala bilskrot å kolla om dom inte kan (skrota) det regbeviset åt dig:)
lev för dagen
Skrotar brukar generellt neka då de kan få problem med auktorisationen om det kommer fram att de skrotar bilar på papperet bara...........
Brukar fungera att kapa ner bilar och sälja som skrot och sälja dom andra sakerna som går att bulta bort i delar.
Dock så brukar skrotarna kräva en kapning bakom brandväggen så dom får in framänden men beror helt på skroten pga bekräftelse av bilens identitet. (enligt min erfarenhet)
Annars kan man lätt byta plåtar på en skitbil och skrota den på pappret för enklare export eller liknande.
Släpvagnar och Fordon över 3.5ton skall vara enklare att skrota tydligen så räcker det oftast att skicka in pappren med det.
kontakta transportstyrelsen för att se hur du skall gå tillväga dom brukar förklara hur du kan gå till väga. men oftast när det gäller folkracebilar vill dom ha in en kopia av vagnsboken
Dock så brukar skrotarna kräva en kapning bakom brandväggen så dom får in framänden men beror helt på skroten pga bekräftelse av bilens identitet. (enligt min erfarenhet)
Annars kan man lätt byta plåtar på en skitbil och skrota den på pappret för enklare export eller liknande.
Släpvagnar och Fordon över 3.5ton skall vara enklare att skrota tydligen så räcker det oftast att skicka in pappren med det.
kontakta transportstyrelsen för att se hur du skall gå tillväga dom brukar förklara hur du kan gå till väga. men oftast när det gäller folkracebilar vill dom ha in en kopia av vagnsboken