Jag tycker i och för sig att du skulle satsat på en mindre breddning av skärmarna, och breddat mera innåt bak.
Men det hinns ju med att byggas om flera ggr än!

Det var lite både och, som synes så hade det mesta rostat bort och det fanns antydning till hur det var orginal på vissa ställen. Annars var det bara att göra balkarna så de tog upp de bärande punkterna. Men som sagt det ska vara så likt orginal som möjligt eftersom den ska klassas som ombyggd fordon.Glufsen skrev:Otroligt grymt bygge,man blir ju mållös![]()
När du snidade till alla balkar mm,gick du efter hur det såg ut orginal eller klurade du ut profilerna själv?
Se där, det har jag aldrig tänkt på att bredda luftspalten in. Det ska undersökas så snart som möjligt. Tackar tackar!toxic ant skrev:Du hade ju trångt i grillen, går det inte bredda öppningen bakom grill ribborna?
Det är ju bara öppning i mitten, men ribborna går ju ända till skärmarna..
Jag hade inte sett den här tråden förut, men nu har jag läst hela![]()
Det ser ju riktigt lovande ut, gillar inte riktigt 1,5mm plåt i golvet bara.. visst stadigt, men tungt![]()
Ville inte plåten gärna slå sig när du blästrade?
Å andra sidan är frågan hur många som vet idag hur det såg ut under en sån här Olympia...Phille skrev:Det var lite både och, som synes så hade det mesta rostat bort och det fanns antydning till hur det var orginal på vissa ställen. Annars var det bara att göra balkarna så de tog upp de bärande punkterna. Men som sagt det ska vara så likt orginal som möjligt eftersom den ska klassas som ombyggd fordon.Glufsen skrev:Otroligt grymt bygge,man blir ju mållös![]()
När du snidade till alla balkar mm,gick du efter hur det såg ut orginal eller klurade du ut profilerna själv?
Finns säkert alltid någon gammal räv på Bilprovningen som kommer ihåg hur en Olympia ser ut under. Men förhoppningsvis så har alla de gått i pension nuCpt Tuttle skrev:Å andra sidan är frågan hur många som vet idag hur det såg ut under en sån här Olympia...Phille skrev: Det var lite både och, som synes så hade det mesta rostat bort och det fanns antydning till hur det var orginal på vissa ställen. Annars var det bara att göra balkarna så de tog upp de bärande punkterna. Men som sagt det ska vara så likt orginal som möjligt eftersom den ska klassas som ombyggd fordon.![]()
Gillar förresten bygget skarpt...
Det gick fin fint, besiktningsmannen gillade bygget, dock så tyckte han inte om min modifiering av pedalerna, samt ,så ville han ha ett par förstärkningar för ramslokarna i fram.calle_o skrev: Hur gick det hos SFRO?
Det är väl 156 eller 165hk beroende på vem man frågar, enligt Volvo så är den på 156hk, har chippad box som ger omkring 200hk+ så det få räcka ett tag. Ganska krävande att få klart bygget nu då pengarna knappt hinner in på kontot innan de försvinner igen.superopel skrev:hur många häst kan det va i den? hur många räknar du med?
Stämmer fin fint det, slår sig inte så mkt om man blästrar med mindre kompressor, men har du en större som både ger högt tryck och bra flöde så händer både det ena och det andra med plåten och voilá så blev det ett hål i den nya friska plåten.inkognito skrev:Plåten slår väl sig mest om man blästrar den på bägge sidor.