Tooooooooooorsk....?W108 skrev:Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal....!

Tooooooooooorsk....?W108 skrev:Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal....!
Klart startmotorn går! Soppa luktar det så det borde funka! Huvudtändkabeln ger ingen gnista så felet är innan tändspole!larsat skrev:Startmotorn går, eller?
Det luktar soppa men tänder inte? Isf funkar ju soppapumpen.
Då skulle jag gissa på att kolstiftet i fördelarlocket är slut, eller någon sådan "enkel" lösning, dock sitter väll fördelarlocket bak på B230, så vet inte exakt hur det ser ut eller hur man får dän det.
Du kan väll lägga huvud tändkabeln som går från spole till locket mot toppen o be nån mata så ser du ju om du har gnista fram till fördelarlocket till att börja med.
Har du det, så är det ju bara byta fördelarlock, rotor, ev tändkablar/stift.
Ok. Nu HAJjar jag vad du menar. Har inte provat MALmetoden. Kanske skulle göra det eftersom det är ett enkelt ingrepp.W108 skrev:SEJ (!) Det.
Jag har haft flera gamla Volvo-bilar som efter stillestånd varit helt stendöda. Och precis som du skriver så är bruksbil inget kul att skruva i så jag har malt och malt och malt (Med startkablar) ända tills det gått igång.
Ingen direkt hjärnkirurgireparation, men jag var ute efter den där guldstjärnan snabbt och lätt
Har ingen sån. Det är en 93aHusse1 skrev:Imobilazern har väl slagit till när du bytte batteri.
Ett större garage vore skönt..... Men det blir inget garagebygge. Gillar bättre att bygga bil/mc så där lägger jag tidenlarsat skrev:Bygg större garage!
Har det fungerat bra annars med ZF lådan? Vad kör du för koppling?