Strömberg Volvo 242 race projekt,Nya bilder 29/5-13

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
alex b
För mycket laddtryck

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt

Inlägg av alex b »

Grym motivationshöjare att se dina framsteg, ser skitbra ut!
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Tack så mycket... roligt att du gillar bygget.....
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

God fortsättning....Har haft ett litet mål å försöka få bilen å stå på egna hjul innan nyår. å igår lyckades jag med det,med ca 6-7 timmar kvar av året.så va riktigt nöjd...

Igår gick det riktigt bra.fick byggt hela hjulhuset, så nu är det färdigt, ska dock slipas lite plåt å svetsar först innan de är helt färdigt.

Sen fick jag satt upp bakaxeln för att nästa upp stötdämpar infästning, å då kunde jag lika gärna fortsätta sätta på allt å mäta in axeln med wattlänken å allt. å helt plötsligt så satt 18" på plats... gött som fan helt enkelt, så då slängde jag på framvagnen igen å på med fälgarna så jag kunde få ner bilen på hjulen. så idag blir det nog att lyfta i motorn å lyfta upp lådan så jag kan bygga växellådsbalk..

Får se vad som händer.... nu har jag lite mer än 1,5 månad på mig att få färdigt bilen för lack, å de känns mycket bra... bara å kämpa på...

Måste bara lägga upp ett par bilder på resultat, hoppas ni gillar det lika mycket som jag gör... :)

Bakaxel på plats, dock kommer fästet till wattlänken på vänster sida få göras om, de behöver bli ca 50mm längre...
här ser ni oxå stötdämparfästen å allt.blev bra tycker jag....

Bild

Bilen står på egna hjul för första gången, där ser ni vad jag prata om med wattlänk fästet, de behöver sänkas... men SHIT va brett de är med 10" fälgar å 265:or på 240... haha, gillas som fan...:cool:

Bild

Ja så här ser det ut just nu då.... vad tycker ni?? FET??

Bild

Bild

Kommer ta lite nya bilder idag med bättre kamera.ska skyva ut bilen ur garaget om det inte regnar,så man kan få lite avstånd å beskåda...

Lägg gärna en kommentar, om något inte blir bra, om något behöver rättas till, eller om ni tycker det blir bra...

Nu blickar vi framåt å hoppas på ett bra 2013.... Mvh Strömberg
swahngbg
För lite laddtryck

Inlägg av swahngbg »

Häftigt bygge :D
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

swahngbg skrev:Häftigt bygge :D

Hehe, ja du vet ju nu hur den ser ut... hoppas de blir bra med plasten....
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Va i garaget å putta ut bilen i solskenet, ser så jävla gött ut å jag längtar tills första provkörningen nu... kommer bli en mycket speciell känsla....

Lite bilder med lite bättre kamera å lite avstånd.....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ha de gött, / Strömberg
Användarvisningsbild
KimGw
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av KimGw »

Fan vad fint det ser ut! man blir allt sugen på att åka till garaget när man ser allt jobb du lägger ner!
Blir grymt! :D
Kim Gustafsson Westlund
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

KimGw skrev:Fan vad fint det ser ut! man blir allt sugen på att åka till garaget när man ser allt jobb du lägger ner!
Blir grymt! :D

tack så mycket... ja de börjar bli riktigt bra.. är nöjd.. :thumbright:
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende

Inlägg av Robin Olivi »

Den ser ju riktigt stöddig ut med dom hjulen på. :-)
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Robin Olivi skrev:Den ser ju riktigt stöddig ut med dom hjulen på. :-)

hehe.. ja de blev ganska fett... :wink: skulle få plats med ännu bredare.. men är nöjd nu... :hihi:
NiclasA
Forumsberoende

Inlägg av NiclasA »

satan vad fet! får man sen denna någe i sommar, å isf vart? ska du köra någon serie?:)
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

NiclasA skrev:satan vad fet! får man sen denna någe i sommar, å isf vart? ska du köra någon serie?:)
Hehe.. tackar.. ja de får du... den ska gatreggas.. så på gatorna i Trollhättan eller på typ gatebil eller olika klubbträffar.. kommer fortsätta att skriva i denna tråd när de är bankörning på gång.... bygger den ju för att det ska gå fort på varvet på olika banor.. kommer jobba en del med chassi inställningar på bilen... sen kommer de bli en del drifting för att få så mycket körning som möjligt... :hihi:
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Ikväll har jag måttat å grejat igen med krängaren fram, de är satan trångt å få in den, men har hittat ett sätt, kom ju på mitt upp i allt att de inte gick å ha den där jag tänkt, för då skulle motorn varit i vägen, så de va bara att sätta i motorn å gå tillbaka till ritbordet å börja om, men har nu skissat på ett par fästen, å vart å lämnat över ideén, så om allt går som det ska så har jag ett par färdiga fästen å sätta dit imorrn kväll.... kommer få svetsa på nya krängar fästen på länkarmarna, men de är som de är.. ska de va så ska de va hela vägen....

Hoppas detta funkar lika bra som det verkar, för då kommer detta bli mycket bra..... gäller å öka nu, våren e på gång.... :cool:

Ja här ser ni hur jag tänkt....Kommer få droppa ner ett fäste ca 60 mm under rambenet,för att få plats så kniven kan gå upp å ner....å att den hamnar under motorn....

Bild

här kommer fästet sitta, fast i början räkna jag med 50mm...

Bild

Tur man tänker till lite ibland, hade inte varit kul å gjort fästen å allt, å sen få se att motorn inte får plats längre, men denna gången gick det bra.... :P

Bild

Fan vad jag längtar tills de börjar likna mer bil.....

Bild

Bakre knivarna å en av framknivarna....

Bild

Allt för idag, hoppas de är klart imorgon kväll... / Strömberg
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Har ikväll inte fått gjort så värst mycket.... går tungt just nu, mest känns det som att man tar ett steg fram å två tillbaka, håller på å försöker få till krängaren fram, men de har gått troll i att få till det, vill ju att funktionen ska vara perfekt.... men har inte fått till det, har EN ny lösning på gång nu, men då måste jag ha isär hela framvagnen å göra ett par grejer, hoppas jag snart kan visa bilder på slutresultatet....

men så länge så får jag väl visa det som inte blivit så bra.... så kanske någon annan slipper göra samma misstag....

Först en bild på fästena jag rita upp igår... som en kompis sen tog fram idag...

Bild

På plats på rambenet...

Bild

Andra sidan...

Bild

Det jag försöker visa här var att jag satt krängaren på typ hälften av länkarmen, men det är inte bra i inställningssynpunkt, helst ska den sitta i fjäderbenet för då får man ju samma verkan som om den satt i spindelleden...å det hade ju varit trevligt, längst ut på länkarmarna, så jag har en ny idé om att få infästningen i fjäderbenet... kommer visa detta senare...

Bild

Idag har jag beställt ett paket som kommer komma om ca 2 veckor, så jävla nöjd med detta, vad de innehåller?? de får ni reda på då... men det är ett dyrt litet paket... ;) man kan säga att de e en ganska trevlig sak att se på.... :P

Har fått hem en ny fuelcell oxå, kommer bli mycket bättre, så är den lite större oxå, 60 liter istället för 40...

Mvh Strömberg
plindberg
För mycket laddtryck

Inlägg av plindberg »

Spännande bygge! Ursäkta om jag missat, men vad kommer du köra med för diff å axlar? Mvh
Skriv svar