Tänkte jaga lite erfarenheter angående filmkameror, lite mellanting vid 3000:- kanske. Som ska tåla köld då den mestadels kommer användas vintertid med skoterkörning. Kommer ju medans den ej används att packas i handduk eller liknande för att skydda den vid transport.
Har en GoPro 1:a sedan tidigare som används flitigt, men vill få andra vinklar samt se vart jag filmar dessutom. Sen att andra kan ta över och fortsätta filma medans
Vad rekommenderas, vad har ni för något? Är dåligt insatt i denna djungel..
Har fått en Sony actioncam nu av sambon i julklapp
Har inte hunnit testa än då minneskortet inte är inköpt
Den är det wifi på så du kan styra och se live via telefonen, iaf för injustering, vet inte om det går se medans man spelar in, men det använder man ju inte så ofta, väldigt prisvärd med bland annat inspelning i super slow hd x4 720p 120fps, har steadyshot som gör stooor skillnad samt att den är långt mycket bättre i dåligt ljus än gopro
Säljs nu för ca 2500:- och enda kameran som spöar den ska väl vara gopro 3 black isånna fall men det är andra pengar i en sån
köpte mig en gopro 3 black nyss. rätt trevlig sak. har bara testfilmat lite med den ännu men det verkar ju riktigt bra!
finns 3 versioner, white, silver, black.
white kostar typ 2500, black typ 4500 finns bra datablad där man kan se skillnaderna å avgöra vad man vill ha..
juste, den har wifi, så du kan kontollera från iphone, android, tele å surfplatta.. rätt långsam videoöverföring (1.5-5sek fördröjning) via wifi så är mest användbart när man ställer in, men känner man sig tät kan man ju köpa en display med touch som tillval. kostar dock 1000kr extra =(
man kan även ställa om den för att få vid, mellan eller "normal" betraktningsvinkel. dvs man kan få bort den karaktäristiska gopro vidvinkeln om man vill..
sen har jag nån annan, en jvc everio.. vet inte exakt modell men tycker den är rätt bra med. när man står å filmar bilar å skit.. ingen vidvinkel där dock.
sony handycam har väl alltid varit bra med va?
så länge man köper nått hyfsat känt, samt inte den billigaste så är man hemma.