Jul och nyårshelg är bilbyggarhelg även i amerika ser jag

Performance_seeker skrev:Fin mekanik i de moderna amerikanska V8ttorna, själv irrar jag fortfarande omkring bland stötstänger...men en dag kanske kanske det blir en modern Hemi...
Låter enkelt det där med att modifiera datorkorten...!!??
Performance_seeker skrev:Jaha, där ser man, den såg så fin ut att man kunde tro att det var riktigt jänkejärn!
Jag har hört talas om att det finns dom där rismotorerna men aldrig sett en i verkligheten!
Mattias Jonsson skrev:Imponerande att rita egna kretskort till sprutet, jag tyckte för egen del att det var svårt nog att löda dit alla komponenter.
Jul och nyårshelg är bilbyggarhelg även i amerika ser jag.
Tack ska ni ha, killar! Det värmer. Mattias, vi får passa på när vi är på samma sida atlanten som bilen.MarcusM skrev:Väldigt imponerande bygge men framförallt de egna kretskorten...mycket mycket imponerande! Vilken kunskap det finns!
Alex är en riktig fena med TIGen. Blir alltid fina fogar när han håller i brännaren.Performance_seeker skrev:Ojojoj, verkligt snygg svets.
Ja, 4-ventilstoppar och överliggande förknasare vill man ju ha men det får bli ett framtida projekt...
Det verkar inte vara 90 grader mellan cyllarna längre???
Hela övre länkarms- och dämparinfästningen ska sitta mellan det röret och rambalken. Konstruktionen förenklas avsevärt om de är parallella.larsat skrev:Brukar inte rören ansluta mot huvudbågen fram? Har för mig jag svetsade så på min 140, ser ut att finnas plats, någon speciellt tanke med att ha de så raka?
Jo, det är ett gammalt skämt som vi använde, dubbla överliggande kammar kallade vi dubbla överliggande förknasare och tyckte det var roligt...hehe, det var då det...Karl Buchka skrev:...Performance_seeker skrev:...
Ja, 4-ventilstoppar och överliggande förknasare vill man ju ha men det får bli ett framtida projekt...
...
Haha, gasare på en sådan här motor skulle vara en rolig käftsmäll.
...
Beror ju på vilken sida av rören man väljer att ha fjäderbenetKarl Buchka skrev: Hela övre länkarms- och dämparinfästningen ska sitta mellan det röret och rambalken. Konstruktionen förenklas avsevärt om de är parallella.